[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
In Monza werd de komende generatie wagens voor de Formule 2 voorgesteld. Meest opvallende kenmerk: de wagens hebben standaard de HALO…
In vergelijking met de vorige seizoen worden de Dallara-wagens iets langer (5.2 m ipv 5.06) en een fractie hoger (1.09 m ipv 1.07m). De breedte (1.9m) en gewicht blijven behouden, evenals de Mecachrome V6 3.4-liter motor, die 620 pk aflevert op 8750 t/min. Die is nog steeds gekoppeld aan een Hewland sequentiele versnellingsbak met 6 gangen. De motorelectronica werd up-to-date gebracht door Magnetti Marelli. De DRS krijgt dezelfde functionaliteit als in de F1.
In juli doorliep de wagen een succesvolle shakedown op Magny-Cours en vanaf december zijn de nieuwe wagens beschikbaar en worden er twee testsessies gepland voor de teams. De wagen zal drie jaar lang in gebruik blijven. FIA Formula 2 Championship CEO Bruno Michel loofde vooral de veiligheidsstandaarden van de wagen en benadrukte de kosten/baten analyse.
(foto’s: fiaformula2.com)
[/et_pb_text][et_pb_gallery admin_label=”Galerij” gallery_ids=”7510,7511,7512,7513,7514,7509″ fullwidth=”on” orientation=”landscape” show_title_and_caption=”on” show_pagination=”on” background_layout=”light” auto=”on” auto_speed=”3000″ hover_overlay_color=”rgba(255,255,255,0.9)” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]