In de jaarlijkse persconferentie van Stéphane Ratel (CEO van SRO), die vooral in het teken stond van stabiliteit, werd desondanks toch interessant nieuws gelanceerd.
- De belangrijkste aankondiging is zonder enige twijfel de overstap van Laguna Seca naar Indianapolis. De Intercontinental GT Challenge kende drie moeilijke jaren aan de westkust van de Verenigde Staten en SRO hoopt de enige zwakke plek op die manier weg te werken. De Total 24 Hours of Spa wordt de tweede manche op de kalender, na Bathurst, maar voor Suzuka, Indianapolis en Kyalami.
- Over Kyalami gesproken: Stéphane Ratel verwacht er eind dit jaar minstens dertig internationale wagens, waaronder de acht merken die deelnemen aan het volledige kampioenschap, en een achttal (tragere) deelnemers uit Zuid-Afrika.
- De Nürburgring ontvangt opnieuw de finale van de Blancpain Endurance Cup (een naam die verdwijnt en vervangen wordt door GT World Challenge Europe), Barcelona wordt het kader van de sprintfinale. De testdagen in Spa vinden voortaan plaats op 16 en 17 juni.
- De GT4 European Series komt terug naar het weekend van de 24 Uur van Spa, terwijl de Franse GT4-competitie een week naar achteren schuift, in het kader van de SRO Speedweek. Ook het Brits GT-kampioenschap is dat weekend te gast in de Ardennen.
- Mogelijk wordt er op het einde van het seizoen 2020 een Europese GT4-finale georganiseerd op het circuit van Imola, maar een bevestiging is er dus nog niet.
- De GT2-categorie komt stilaan op kruissnelheid. Onlangs is de Audi R8 voorgesteld – de auto is te bewonderen in de paddock van Francorchamps – als tweede merk naast de Porsche GT2 RS Clubsport. In Barcelona, tijdens de finale van de Endurance Cup, wordt een derde merk voorgesteld, en Ratel is vol vertrouwen dat nog een drietal andere constructeurs hun plannen in de loop van 2020 zullen bekendmaken. Het GT2-concept wordt volgend jaar ook ingevoerd in de Verenigde Staten en Azië.