[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Op Hockenheim werd de eerste vrije sessie afgewerkt van het nieuwe DTM seizoen. Paul Di Resta en Gary Paffett, beide Mercedes-AMG rijders, topten de tabellen. Maxime Martin plaatste de RBM BMW bolide op de 18de en laatste plaats.
Het DTM seizoen 2017 gaat van start met een aantal nieuwe regels. Onder impuls van Gerhard Berger, die nu bij organisator ITR de verantwoordelijke is voor de serie, wordt het accent meer bij de rijder gelegd. Volgende spelregels werden ingevoerd:
– radioverkeer tussen pitmuur, team en rijder wordt verboden (behalve wat veiligheid betreft zoals verkeer in de pitlane en pitstop)
– het gebruik van de DRS wordt voor iedereen beperkt tot een gebruik van 12 rondes (of 36 “activeringen”)
– er worden punten toegekend (3-2-1) voor de posities behaald in de kwalificatie
– om het veld compacter te houden zal er na een safety car periode gestart worden op 2 rijden (het Amerikaanse principe van de double file restart)
– het gewicht van de wagen ligt vast op 1125 kg en het systeem van “succesgewicht” (met een maximum van 30 kg) blijft behouden
BMW gaat er prat op dat de nieuwe BMW M4 gebruik maakt van de nieuwste technieken. Zo zijn er een aantal onderdelen volledig gemaakt met 3D printing, om de beperking op testwerk tegemoet te komen. Maar het ziet ernaar uit dat onze Maxime liever betere tijden op het printpapier wil zien komen!
Morgen zijn er de kwalificatie en race 1.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]