Op de Nürburgring zijn we jammer genoeg na de Toyota met startnummer #116 nog een tweede Belg kwijtgeraakt. Dries Vanthoor ging hard van de baan met de #8 WRT Audi en de opgave voor de jonge Limburger is een feit. Vooraan leidt zijn broer Laurens Vanthoor nog steeds de race.
“Ik had een relatief goede stint, maar als je al een zekere marge hebt, zelfs zo vroeg in de race, wil je absoluut geen fouten maken”, vertelde Laurens Vanthoor na zijn stint vanavond. “We rijden onze race en nu uitspraken doen over het vervolg heeft geen zin.”
Vooraan leidt de Porsche 911 met een voorsprong die schommelt naar gelang de pitstopstrategie van de concurrenten. Onder de dichte achtervolgers is er ook de verrassend sterke Glickenhaus SCG003c en uiteraard de Aston Martin van onder meer Maxime Martin. “Onze wagens is een oudere GT3 en we zijn de enige vertegenwoordiger van Aston, dat maakt het niet makkelijker. Ik moet wel zeggen dat de Porsche extreem snel is.” Eenzelfde mening is ook Christopher Mies toegedaan, “De BMW en Mercedes hebben een vergelijkbare snelheid, maar de 911 is echt veel sneller, zeker op de rechte lijn.”
Ondertussen liep het dus fout voor Dries Vanthoor, die bij het ontwijken van een zeer traag rijdende Mercedes GT3 een andere wagen raakte, een klapband kreeg en hard de rails inging. De opgave voor de WRT Audi was meteen een feit. Dries gaf aan ok te zijn.
André Lotterer (Porsche) en Fred Vervisch (Audi) zitten in een volgende groep achtervolgers.
Vermelden we nog dat Xavier Maassen in gevecht is voor de leiding in SP7, net als Naomi Schiff in de klasse Cup-X. Ook Brody-Derenne-Muytjens zijn ondertussen al vierde in de klasse SP3 met hun kleine Toyota. Nico Verdonck ligt na problemen met zijn Lamborghini in de achterhoede.
Foto © 24 Uur Nürburgring