[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
Zaterdag 2 december
(GP3 ochtendsessie)
1. Ferdinand Habsburg (MP Motorsport) 1’54″889
2. Jehan Daruvala (MP Motorsport) 1’55″024
3. Nikita Mazepin (ART) 1’55″033
4. Niko Kari (Campos) 1’55″037
5. Callum Ilott (ART) 1’55″289
6. Max Defourny (MP Motorsport) 1’55″330
7. Jake Hughes (ART) 1’55″331
8. Pedro Piquet (Trident) 1’55″405
9. Gabriel Aubry (ART) 1’55″477
10. Giuliano Alesi (Trident) 1’55″500
11. Alessio Lorandi (Trident) 1’55″668
12. Benjamin Hingeley (Jenzer) 1’55″716
13. Ryan Tveter (Trident) 1’55″756
14. Tatiana Calderon (Jenzer) 1’55″886
15. Louis Gachot (Campos)1’55″952
16. Simo Laaksonen (Campos) 1’55″956
17. Juan Manuel Correa (Jenzer) 1’56″174
18. Julien Falchero (Arden) 1’56″323
19. Dorian Boccolacci (Arden) 1’56″587
20. David Beckmann (Arden) 2’00″593
Zaterdag 2 december
(GP3 middagsessie)
1. Jake Hughes (ART) 1’55″578
2. Niko Kari (Campos) 1’55″620
3. Jehan Daruvala (MP Motorsport) 1’55″664
4. Ferdinand Habsburg (MP Motorsport) 1’55″824
5. David Beckmann (Arden) 1’55″889
6. Benjamin Hingeley (Jenzer) 1’55″898
7. Juan Manuel Correa (Jenzer) 1’55″989
8. Pedro Piquet (Trident) 1’56″105
9. Julien Falchero (Arden) 1’56″132
10. Simo Laaksonen (Campos) 1’56″204
11. Max Defourny (MP Motorsport) 1’56″442
12. Alessio Lorandi (Trident) 1’56″457
13. Dorian Boccolacci (Arden) 1’56″534
14. Tatiana Calderon (Jenzer) 1’56″568
15. Louis Gachot (Campos) 1’56″698
16. Giuliano Alesi (Trident) 1’57″628
17. Gabriel Aubry (ART) 1’57″818
18. Ryan Tveter (Trident) 1’58″106
19. Callum Ilott (ART) 2’06″893
20. Nikita Mazepin (ART) 2’14″954
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
We herinneren ons persoonlijk nog het Nederlandse team MP Motorsport (toendertijd met ook nog enkele Belgische, Vlaamse, teamleden) uit de Formule Renault 2.0. Dat was in een nog niet zo ver verleden, Stoffel Vandoorne reed nog de “Eurocup” in het kader van de World Series. Ze hadden een langdurige samenwerking met rijder Daniel De Jong (die stopte eind 2016 met eenzitters)en bijna elk weekend konden we genieten van de verhalen van teammanager Dick van der Wilt, die altijd nog wel een trailer in de nacht ergens moest leveren, of sandwiches smeren of één of ander ongelukje had gekregen. Leuke verhalen, leuke tijden. En we zien dan ook met veel genoegen dat het MP Motorsports team deze laatste dagen volop in de belangstelling stond.
Dick heeft ondertussen de plaats in het voetlicht geruimd voor de begeesterde teammanager Sander Dorsman. En ook als structuur stond MP Motorsport niet stil. Ze gingen samen met het gekende Engelse Manor Motorsport, en over de loop van de jaren werden de activiteiten uitgebreid van Formule Renault 2.0, in Eurocup en NEC, naar diverse Formule 4 kampioenschappern en de (GP2) Formule 2. Op het einde van dit seizoen kwam daar dan de GP3 Series bij, zodat het Nederlandse team nu een echte toonaangevende macht is geworden op de éénzitterladder naar de Formule 1!
In GP3 nam MP Motorsport de inschrijving van het Franse team DAMS over. “Het materiaal is van DAMS, wij runnen het met onze eigen mensen waarvan er velen vroeger al in de GP3 werkten”, bevestigde Dorsman. Het debuut van MP in de GP3 kwam er in de naseizoenstests van in Abu Dhabi, en op het circuit van Yas Marina overheerste MP Motorsport de tests met besttijden in de Formule 2 voor Louis Deletraz op donderdag en vrijdag, en met de snelste chrono’s voor de Fin Niko Kari in de GP3 tests op donderdag en vrijdag, en met Ferdinand Habsburg en Jehan Daruvala op zaterdagochtend.
Belgische noot met Max Defourny
Onze landgenoot Max Defourny mocht dit seizoen al eens proeven van de Formule 3 bij Van Amersfoort, en ook voor zijn debuut in GP3 koos hij resoluut voor Nederland, met MP Motorsport. Vrijdag legde hij 49 rondes af, verdeeld over de twee sessies en daarmee lukte hij 1’56″662 en 1’56″505, respectievelijk een 18de en 17de plaats.
Op zaterdag werkte Defourny nog 49 rondes af met vooral in de ochtendsessie een gevoelige verbetering naar 1’55″330 en een 6de snelste tijd.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
GP3 testkalender
21-22 februari 2018 Le Castellet || 14-15 maart 2018 || Jerez 17-18 april 2018 Barcelona
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]