Home > Circuit > F2: de houten plank

F2: de houten plank

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Rowland en Fuoco gediskwalificeerd
Markelov winnaar.
Leclerc en Ghiotto op podium

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Uitslag Race1

1)  Artem Markelov – Russian Time
2)  Charles Leclerc – Prema
3)  Luca Ghiotto – Russian Time
4)  Nyck De Vries – Racing Engineering
5)  Nicholas Latifi – DAMS
6)  Nobuharu Matsushita – ART
7)  Alex Albon – ART
8)  Jordan King – MP Motorsport
9)  Sergio Sette Camara – MP Motorsport
10)  Louis Deletraz – Rapax
11)  Gustav Malja – Racing Engineering
12)  Alex Palou – Campos
13)  Norman Nato – Arden
14)  Santino Ferrucci – Trident
15)  Sean Gelael – Arden
16)  Roberto Merhi – Rapax

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Tja, nooit leuk als een geschenkje in je gezicht ontploft. Heb je nog maar pas de lofzang gezongen van een leuke serie en dan krijg je dit…

De “houten plank” bestaat allang niet meer. Vroeger werd er een hardhouten plank gemonteerd op de vlakke bodem van formulewagens om te controleren of die niet te laag afgesteld werden. Er is een afgesproken slijtage marge en indien de wagens teveel onder de minimale rijhoogte komen dan sleet deze plank af. Tegenwoordig zijn dat stootblokjes.

En net zulke stootblok bleek bij controle van de wagen van Rowland, gisteren na de zeer mooie Formule 2 race, te veel afgesleten. Resultaat: de diskwalificatie van winnaar Oliver Rowland.

Markelov nu al vice-kampioen

Anton Markelov werd dus na de race uitgeroepen tot winnaar van de hoofdrace in Yas Marina en daarmee is ook de titel van vice-kampioen toegekend, want nu kan Markelov niet meer worden bijgehaald.

Ook Antonio Fuoco, derde geklasseerde, werd gediskwalificeerd omdat hij een bandendruk gebruikte die veel lager was dan de reglementair toegestane waarde.  Dat betekent dat we een hertekende uitslag krijgen.

Bestraffingen na de wedstrijden: het is een euvel waar zowel GP3 als F2 maar al te vaak onder lijden, en dat maakt het voor de geïnteresseerden en mogelijke volgers niet altijd even gemakkelijk.

 

(foto: fiaformula2)

 

 

 

 

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
FIA F2: Geleal overweegt te stoppen na straf
In een notendop: FIA F2 en FIA F3
In een notendop: FIA F2 en FIA F3
in een notendop: F2 en F3 (Red Bull Ring)