Home > Circuit > In een notendop: F2 en GP3 (Hungaroring)

In een notendop: F2 en GP3 (Hungaroring)

De heren van de F2 hadden twee pogingen nodig om van de lijn te geraken (Nato liet de motor afslaan). Daarna nam Markelov (Russian Time) het over van poleman Rowland. De koplopers gingen voor vroege pitstops en dat spelletje bracht een geagiteerde Charles Leclerc (Prema), als laatste gestart, zelfs even aan de leiding in ronde 14. De Monegask probeerde dan het maximale uit zijn banden te halen en ging door tot ronde 20. Het mocht niet baten. Na zijn verplichte stop verscheen hij als 11de op de baan terwijl Rowland naar de leiding ging en dus de beste zaak deed. Maar een late safety car maakte dat het vooraan op een kluitje kwam en het gevecht om de podiumplaatsen zag nog Markelov en Latifi tikken. Het werd einde verhaal voor de Rus waardoor Rowland won, voor Latifi en De Vries. Incidenten en opgaves brachten Leclerc uiteindelijk nog op een 4de positie en daarmee redt de puntenleider meer dan behoorlijk zijn vel.

Een rommelige race ook in de GP3 waar de leider in het kampioenschap, Russell, al van bij de formatieronde motorproblemen kende. Hij zette de ART wagen dan ook al aan de kant in de 3de ronde. De race zag diverse safety car periodes, echte en virtuele, voor incidenten met Maini, Calderon en Schothorst. Jack Aitken redde de eer van ART door het beste de valstrikken te ontlopen en de zege binnen te halen, voor ploegmaat Fukuzumi, die hier een goede zaak doet. Hubert maakte er op de derde podiumtrede opnieuw een ART – triple van.

Zowel F2 als GP3 hebben morgen een tweede race, onder omgekeerde startgrid.

You may also like
FIA F2: Geleal overweegt te stoppen na straf
In een notendop: FIA F2 en FIA F3
In een notendop: FIA F2 en FIA F3
in een notendop: F2 en F3 (Red Bull Ring)