Home > Electric > SsanYong met e-SIV EV concept

SsanYong met e-SIV EV concept

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Het Koreaanse merk is zeer bedrijvig aan de slag op het Geneefse autosalon. Naast de Musso kwam SsanYong ook met een concept voor een elektrische C-segment-SUV. Daarmee wil de Koreaanse constructuer hun toekomstige richting aangeven op het vlak van mobiliteit, nieuwe technologieën en productontwikkeling

De nieuwe, op het salon van Genève onthulde e-SIV-conceptauto is een strategisch model voor SsangYong, dat de toekomstige aanpak van het merk illustreert op het vlak van elektrische voertuigen, connectiviteit en autonoom rijden.
Als SUV-specialist heeft SsangYong een breed gamma ontwikkeld van auto’s voor gebruik op de weg, offroad en in zowel stedelijke als recreatieve omgevingen. De e-SIV is een elektrisch voertuig (EV) uit het C-segment en de vijfde elektrische conceptauto die het bedrijf presenteert. Eerdere modellen waren de KEV1 (2010), de KEV2 (2011), de e-XIV (2012) en de Tivoli EV-R (die in 2015 werd gepresenteerd op het autosalon van Genève).

Designconcept – ‘Nieuwe horizon, slimme dynamiek’

De e-SIV – wat staat voor Electric Smart Interface Vehicle – werd ontwikkeld om aan te tonen hoe vastbesloten SsangYong is om een geconnecteerde mobiliteitsoplossing te creëren in combinatie met autonoom rijden. Het bedrijf erkent dat verandering met het oog op een toekomstig mobiliteitsdenken alleen zal voortspruiten uit positieve interesse van de consument, engagement en ervaring. De e-SIV zal een cruciale rol spelen bij de ontwikkeling van de volgende generatie SUV’s en EV’s van SsangYong.

Via het nieuwe designconcept ‘nieuwe horizon, slimme dynamiek’ belichaamt dit prototype de toekomstige look voor SsangYongs elektrische SUV’s.
De e-SIV verwerkelijkt de visie om ‘een auto te creëren die ontworpen is voor drukbezette mensen’. Het was de ambitie van SsangYong om een ​​auto te bouwen met een ‘slimme interface’ die naadloos samensmelt met de nieuwste technologie om een ​​mobiele communicatieruimte te worden. Via spraakherkenning op basis van machinaal leren, e-commerce, het internet en geavanceerde autonome navigatie zal SsangYong echt een auto creëren voor mensen en de toekomst.

De technologie voor autonoom rijden van de e-SIV maakt gebruik van een radar- en camerasensorsysteem. Deze zelfrijdtechnologie van niveau 2 herkent de auto en de rijstrook waarin hij rijdt en kan een veilige afstand houden tussen de auto en andere voertuigen op de weg. Deze technologie kan verder worden uitgerust met een extra sensor om de automatische rijstrookassistentie en de actieve rijfunctie uit te breiden tot niveau 3 van autonoom rijden.

De connected car-functie van de e-SIV bestaat uit drie basiselementen en omvat het op afstand laden van de batterij van de auto door de voortgang van het laden via de smartphoneapp te volgen op basis van LTE-communicatie met de gespecialiseerde dienst voor elektrische auto’s.

Dankzij de telematicadienst kunnen een aantal functies op afstand worden gecontroleerd. Deze omvatten het in- en uitschakelen van de stroom, autodiagnostiek, voertuigbeheer, noodsituatierijden in geval van een ongeval en zelfs veiligheidsondersteuning voor de bestuurder.

Het derde element is een infotainmentservice. Dit creëert diensten om de functies te personaliseren op maat van individuele comforteisen via machinaal leren en cloudgebaseerde spraakherkenning, en werkt via partnerschappen om muziek, radio en smart home-functies te beheren. Deze nieuwe connected car-functie van SsangYong is bedoeld om zowel de veiligheid als het comfort te verbeteren.

De e-SIV is 4.560 mm lang, 1.870 mm breed, 1.630 mm hoog en heeft een wielbasis van 2.675 mm.

 

(pers)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Ssangyong met gloednieuwe Musso