Home > #Hoofdnieuws > Mercedes wint Dubai, VDS Aventures en QSR onderscheiden zich

Mercedes wint Dubai, VDS Aventures en QSR onderscheiden zich

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/01/26685834_1210194645780310_2214089754692009548_o.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Net zoals in 2015 heeft Black Falcon Mercedes de 24 Uur van Dubai gewonnen. Abdulaziz, Hubert Haupt, Yelmer Buurman en Gabriele Piana stuurden de groene Mercedes AMG GT3 naar de zege voor de Manthey Porsche 991 van Klohs-Kern-Jaminet-Müller en de GRT Lamborghini Huracan van de broers Ineichen, Christian Engelhart en Mirko Bortolotti. De strijd voor de tweede plaats duurde tot op de meet, maar de Porsche haalde het nipt voor de Lamborghini. Vooraan leek Dries Vanthoor lang op weg naar de vierde plaats tot de WRT Audi R8 LMS op het einde van de race nog problemen met de versnellingsbak kende. Uiteindelijk kwam de R8 als zevende over de meet, terwijl Nico Verdonck in de Ford GT als vijftiende geklasseerd werd.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Opvallend achter de GT3’s en Porsche Cup kwamen de eerste TCR-wagens en GT4’s ongeveer samen over de meet. De zege in TCR was voor de Engstler Golf GTi van onder meer TCR-topper Jean-Karl Vernay, nipt voor de winnende GT4, de Phoenix Audi R8 GT4 van onder meer Darryl O’Young.

Van Belgische zijde was er een zege in de klasse SP2 van de VDS Racing Aventures Marc Focus V8 en een mooie derde plaats in Cup1 voor de BMW M235i van QSR Racingschool met onder meer Tom Boonen in de auto. De AC Motorsport Audi TCR viel uit.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/01/26239980_1209515552514886_1219569633564177045_o.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Foto’s: © Creventic

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Mercedes brengt hulde aan de F1-wagen
Industrie: SpurWechsel – Daimler Sustainability Report 2019
Autosport: de stand van zaken
Industrie: de ontwikkelingsdoelen en de mythes rond accutechnologie