[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/12/marcus-armstrong.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
Deze week tekende Marcus Armstrong bij Prema voor een seizoen in het FIA (Europees) Formule 3 kampioenschap. De Italiaanse kampioen in de F4 vervoegt bij Prema Mick Schumacher. De Nieuw-Zeelander maakt nu al deel uit van het Ferrari Driver Academy programma.
(foto: Prema)
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
De F3 zal uiteindelijk verdwijnen in 2019 om de plaats in te nemen van de GP3 gedurende de Grand Prix weekends. Maar zoals de zaken nu staan zullen er in het laatste seizoen, 2018 dus, slechts 4 teams aan de start komen: Prema, Carlin, Motopark en Van Amersfoort. Het HiTech team blijft voorlopig spoorloos sinds de Rus Nikita Mazepin, hoofdsponsor van het team, aan de slag ging bij ART in de GP3. Het is misschien omdat vele teams en rijders de nieuwe situatie afwachten die in 2019 zal ontstaan. Komen er nog nationale F3 kampioenschappen? Gaat de F3 op in de F1 weekends? Of krijgt de GP3 een nieuw etiket? Hoe dan ook staat de F3 op zijn laagste deelnemersniveau sedert jaren en heeft de FIA het zichzelf wat moeilijk gemaakt met het beheer van hun toeleveringscategorieën…
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]