Meyer Shank Racing trok in de slotfase het laken naar zich toe. De Acura ARX-05 die Helio Castroneves samen met Oliver Jarvis, Tom Blomqvist en Simon Pagenaud bestuurde, had uiteindelijk drie seconden voorsprong op de Wayne Taylor Racing Acura van Taylor-Albuquerque-Rossi-Stevens. We zagen verder ook een bijzonder spannend slot in GTD Pro met een overwinning voor Pfaff Motorsports en Matt Campbell, Mathieu Jaminet en Felipe Nasr. Laurens Vanthoor werd na een incident in de laatste ronde derde. Jan Heylen mag een Rolex in ontvangst nemen voor een prachtige overwinning met Wright Motorsports in GTD.
(Foto: © HPD-North American Motorsport)
Na een zege in de Indy 500, schenkt Castroneves samen met teamgenoten Jarvis, Blomqvist en Pagenaud opnieuw een prestigieuze overwinning aan Meyer Shank Racing. Castroneves won in 2021 met Wayne Taylor Racing en bleeft ze nu nipt voor. Tom Blomqvist snoepte in zijn laatste stint de leiding af van Ricky Taylor. Na een neutralisatie op een goed uur van het einde kwam Castroneves voor Ricky Taylor en Pipo Derani uit de pitlane. Tijdens de laatste caution, op drie kwartier van het einde, tankten de vier DPi’s die om de overwinning streden voor een laatste keer. Helio Castroneves bleef aan kop en behield een kleine voorsprong op Ricky Taylor tot de finish.
In LMP2 nam DragonSpeed USA op een tiental minuten van de finish de leiding over van Tower Motorsport en zegevierde met haar rijders O’Ward, Herta, Defrancesco en Lux. In LMP3 won Riley Motorsports voor het tweede jaar op rij. Ugo de Wilde beëindigde zijn eerste 24 uur van Daytona op de zesde plaats in LMP3.
GTD Pro – GTD: Belgen opvallend
De slotfase in GTD Pro was intens tussen Mathieu Jaminet in de Porsche van Pfaff Motorsports en Laurens Vanthoor in deze van KCMG. Vanthoor zette constant druk op Jaminet en regelmatig was er een licht contact. Uiteindelijk lukte het Vanthoor om op vijf minuten van het einde de koppositie in handen te nemen, maar Jaminet vond in de laatste ronde toch nog een gaatje om Vanthoor terug te passeren. Laurens waagde nog een ultieme poging in de chicane, maar stond dan even dwars en moest zo Pier Guidi in de Ferrari van Risi Competizione nog laten voorgaan.
Jan Heylen zat op de eerst rij om de strijd tussen Jaminet en Vanthoor te volgen. Een goede strategie, een uitstekend rijderskwartet en een vrij probleemloze wedstrijd brachten Wright Motorsports aan kop van GTD en de Belg kreeg de taak om de laatste twee uur te volbrengen. Hij finishte met twaalf seconden voorsprong op Lally-Potter-Pumpelly-Adam in een Aston Martin Vantage GT3 van Magnus Racing. De #21 AF Corse Ferrari kreeg laat in de race een penalty en viel terug naar de vierde positie.
Alessio Picariello finishte na problemen op de 37ste plaats algemeen en achtste in GTD Pro en Maxime Martin (Aston) gaf op. De volgende race van het IMSA-kampioenschap is over een goede maand in Sebring.