Home > #Hoofdnieuws > Formula E: voorstelling van het TAG Heuer Porsche Formula E Team

Formula E: voorstelling van het TAG Heuer Porsche Formula E Team

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Met de voorstelling van de Porsche 99X Electric opent Porsche zijn debuutseizoen in het ABB FIA Formula E Championship. Eveneens aanwezig: de rijders voor seizoen 2019-2020, Neel Jani en André Lotterer.

Dit was een unieke presentatie, nog nooit vertoond in de wereld van de autosport“, vertelde Lotterer die mee het “Formula E Unlocked” videogame speelde met gamers van over de hele wereld. “Op zoek gaan naar de Porsche 99X Electric, zowel virtueel als in de echte wereld was heel plezierig.” Een filmpje met de hoogtepunten van het videospel ‘Formula E Unlocked’ is vanaf 29 augustus beschikbaar op newstv.porsche.com. “Het is goed om te zien dat Porsche nieuwe paden bewandelt en de jonge, digitale generatie daarbij betrekt“, meent ook Neel Jani. Binnen het team was er ook de komst van Pascal Zurlinden, de directeur van GT Factory Motorsport sinds 2018. Hij zal een sleutelrol opnemen in Formula E naast zijn werkzaamheden in GT. De Fransman zit al van 2014 bij Porsche en werkte aan het LMP1 project voor hij naar de GT ging.

De doorslaggevende factor: de ‘Porsche E-Performance Powertrain’

De ontwikkeling van de ‘Porsche E-Performance Powertrain’ speelde van bij aanvang een belangrijke rol. De reglementen van de Formula E schrijven immers een standaard chassis en standaard batterij voor, terwijl de technologie van de aandrijfgroep door de constructeur mag worden ontwikkeld. De Porsche ingenieurs konden zo gebruik maken van hun ervaring met het LMP1 project en de hybride technologie. De basis voor de elektrische Porsche Formula E powertrain was dus gelegd. “We ontwikkelden een zeer efficiënte powertrain“, legt Malte Huneke, technisch verantwoordelijke van het project. “De 800 volt technologie in Formula E gebruiken we ook in de serie productie van de volledig elektrische Porsche Taycan. In de afgelopen maanden testten we de betrouwbaarheid van de Porsche Formula E powertrain en we zijn zeer tevreden. We vangen dit seizoen zeer optimistisch aan.

In de komenden weken wordt de Porsche 99X Electric nog getest op zijn prestaties. Het TAG Heuer Porsche Formula E Team komt voor het eerst in actie tijdens de Formula E test op Valencia in Spanje. Beide Porsche 99X Electric zullen er van de partij zijn met Neel Jani en André Lotterer in de cockpit. Operationeel wordt dat zeer interessant“, zegt operationeel manager Amiel Lindesay.

(foto’s: Porsche Press.be)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_gallery gallery_ids=”49759,49757,49756,49754,49753,49752,49751,49750″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.26.4″ auto=”on” auto_speed=”3500″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
FE Monaco: da Costa wint in Monaco
FE Rome: Stoffel Vandoorne op pole
E-Circuit: Rowland wint op het virtuele circuit van Berlijn
Formula E Mexico: atypische omloop goed voor nieuwkomers