Home > #Hoofdnieuws > FR Eurocup: Ugo De Wilde over zijn debuut in Monaco

FR Eurocup: Ugo De Wilde over zijn debuut in Monaco

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Ugo De Wilde maakte zaterdag zijn racedebuut op de piste van Monaco. Niet alleen voor hem maar voor de meeste rookie rijders in Monaco een hele opdracht. Het circuit is niet het gemakkelijkste om aan te leren en fouten worden meestal met de zwaarste sanctie bestraft. Dat betekent in vele gevallen verlies van plaatsen en punten, of eenvoudigweg een uitschakeling.

Ik heb mijn eerste wedstrijd in Monaco overleefd“, stelde Ugo De Wilde na race1 in de Formula Renault. “Vertrokken vanop een 11de positie en een 9de plaats met twee punten als beloning. De eerste ronde kreeg ik het al warm want er was een rijder voor mij die op Massenet in de fout ging en die ik maar net kon ontwijken. Ik verloor op de koude banden bijna de controle. Daarna werkte de auto goed. Ik liep heel snel in op hettreintje aan rijders voor mij, let mijn ploeggenoot Joao en met Pasma en O’Keefe. Het was onmogelijk om voor te steken zonder al teveel risico te nemen. Ik heb nog nooit zoveel gezweet in mijn leven. Je krijgt ook geen respijt. Je moet 32 minuten lang 100% geconcentreerd blijven. Ik heb ervan geprofiteerd in de uitloopronde om eens rond te kijken en dan pas heb ik gezien dat er wel veel volk was.”

Een positieve bilan“, liet de jongeman ook weten na de tweede race op zondag. “Ons racetempo was beter dan gisteren. Ik startte 12de en eindigde 12de met tijden die een seconde per ronde sneller waren dan gisteren. Maar dit is Monaco, het is moeilijk om voor te steken. Toch hebben we dingen gevonden op de wagen die we kunnen gebruiken voor de race van volgende week op Paul Ricard.

Monaco is de zwaarste koers die ik al reed. De wagen is ook veel stugger, de sturing gaat zwaar. Een F4 zou zeker makkelijker te rijden zijn. Voor een stadscircuit is deze wagen niet echt geschikt. De kwalificatie was allesbepalend. Een fout van mij, een andere ronde pech. Dan is de kwalificatie gedaan en dan weet je dat je een moeilijk weekend tegemoet gaat.

(foto’s: V.Deleersnijder)
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery gallery_ids=”42436,42439,42438,42437,42435″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.19.9″ auto=”on” auto_speed=”3500″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
In een notendop: FFSA GT – GT World – ELMS
ELMS Le Castellet: Mühlner Motorsport blikt vooruit op het weekend
ELMS Le Castellet: 42 wagens beginnen dit weekend aan hun seizoen
In een notendop: FFSA GT4, ADAC GT, DTM Trophy, Alpine Europa Cup, 24H Series