Home > Circuit > VLN: wij spraken met Gregory Eyckmans

VLN: wij spraken met Gregory Eyckmans

De racende advocaat uit Limburg, Gregory Eyckmans, maakte dit weekend zijn debuut in de VLN aan het stuur van een BMW 325i Clubsport. Hij deed dat samen met Pieter Denys en samen reden ze knap naar een top-10 in een klasse met meer dan 20 wagens.

Hoe verliep je debuut in de VLN?

“Ik denk dat we met enige trots mogen spreken over een geslaagd debuut in de VLN met een 9de plaats in de klasse uit 22 starters. We komen uit in de V4 klasse, een van de grootste klassen in de VLN waar we allemaal uitkomen met een wagen die niet veel verschilt van een straatwagen (de zogeheten “produktsionswagen”). Als je weet dat de winnaar van gisteren in de V4 algemeen VLN kampioen is geworden, zegt dat wel wat over het niveau in de VLN!”

Wat was de grote nieuwigheid?

“De Nordschleife is zo’n uniek circuit, heel ‘oldschool’ en dus niet aangepast aan de nieuwe veiligheidsvoorschriften met grote run-off zones zoals op de moderne F1-circuits. Er is totaal geen foutmarge, sommige bochten kom je zelfs met onze 325i bijna tegen 200km/h door en de vangrail staat gemiddeld genomen binnen de meter van het circuit. Met “tracklimits” ga je daar alvast geen probleem hebben, en op sommige smalle stukken is het vaak een oefening om je evenwicht te houden als een van de talrijke GT3’s voorbij willen.”

Komt er nog een vervolg?

“Absoluut! Samen met mijn teamgenoot Pieter Denys zullen we volgend jaar het hele seizoen betwisten in de Xwift Racing Team BMW 325i E90. We hebben nu reeds onze eerste VLN achter de kiezen en weten wat ons te doen staat tijdens de lange winter: ons huiswerk maken om volgend jaar als buitenlander ons te gaan mengen tussen de routiniers en proberen een mooie ereplaats te veroveren!”

You may also like
NLS: Team Schnitzer pakt de pole
E-Circuit: volg hier de vierde ronde van de virtuele VLN
E-Circuit: volg hier de derde virtuele VLN-race!
VLN: er wordt hard aan de kalender gewerkt