Elke sport heeft een locomotief nodig om een boost te beleven. In de rallysport is Thierry Neuville mogelijk op weg naar een eerste Belgische wereldtitel. Het effect van zijn topprestaties is duidelijk te merken in de media, maar vooral de jarenlange inspanningen van de promotor van het Belgisch rallykampioenschap werpen hun vruchten af. Promotor Stevy Courteyn maakte vlak voor de 7de manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship knappe cijfers bekend.
Op sociale media is de toename opmerkelijk. Het Belgianrallychampionship heeft 31100 volgers, de pagina op Facebook telt 26,500 likes en op Twitter wordt @OfficialBRC door 1,499 accounts gevolgd. Dit seizoen werden de filmpjes van het BRC al 1,1 miljoen keer bekeken (+25,8%). In totaal werd 764,500 minuten naar het BRC gekeken ook Facebook en Youtube sinds 1 januari 2018 (+30,9%).
Ook op de nationale televisiezenders VRT en RTBF blijven de kijkcijfers uitstekend, met een gemiddeld marktaandeel van 16,63% op Sporza (gemiddeld 161,060 kijkers per wedstrijd). Bij de collega’s van de RTBF worden de rallyreportages gevolgd door gemiddeld 70,000 kijkers.
En dan spreken we nog niet over de wereldwijde verspreiding van de officiƫle 24 minuten samenvatting van elke manche van het Jobfixers BRC, die in ons land ook meermaals te zien is op Sport 10 en Sport 40.
Kortom, je kan niet naast het Jobfixers Belgian Rally Championship kijken. Zeker niet dit weekend in en om Roeselare, waar de ConXion Omloop van Vlaanderen voor het nodige spektakel zal zorgen.
En het spreekt voor zich dat de crew van Autosportwereld in samenwerking met RallyandRaces zich blijft inzetten … in woord en in beeld.