[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Als deel van onze uitvoerige voorbeschouwing op de 70ste editie van de Total 24 Hours of Spa, wikken en wegen drie redacteurs van Autosportwereld.be de dertien verschillende constructeurs op de deelnemerslijst van de grootste GT-race ter wereld. Zes keer komen twee vergelijkbare constructeurs lijnrecht tegenover elkaar te staan, zes keer geven wij onze ongezouten mening.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/07/GTSPR-2018-05-BRH-15-Cars-Only-1054-Brands-Hatch-Sprint-6533.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Joost Custers: “Twee merken die absoluut voor de verrassing kunnen zorgen, want de Britten hebben een echte racemachine ontworpen en komen naar Spa met twee nagelnieuwe chassis, die op de uithoudingsproef in de Ardennen zijn voorbereid. Soulet en co willen na enkele ‘net niet’ enkel nog voor de zege gaan. Lexus is misschien wel de verrassing van de eerste seizoenshelft en wie weet krijgen we na Mazda in 1981 en Nissan in 1991, de derde zege van een Japans merk in Spa.”
Michaël Oosterlinck: “Lexus won verrassend de zes uur durende race in Paul Ricard en zal ongetwijfeld een rol van betekenis spelen in Spa. Het project is nog redelijk nieuw en net als in het geval van Bentley lijkt het moeilijk te worden om meteen mee te strijden voor de zege in Francorchamps. In Paul Ricard ging het met Bentley wel al een stuk beter dan eerder in het seizoen en het wordt interessant om te zien of die progressie zich in Spa voortzet.”
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Hieronder vergelijken we de twee merken die in de slotfase van de wedstrijd in Paul Ricard streden om de overwinning. Bentley en Lexus brengen allebei nieuw materiaal mee naar Spa en zullen dus moeten bewijzen dat ze hun huiswerk klaar hebben met de nieuwe Continental GT3 en de nieuwe RC-F GT3 respectievelijk.
Gregory Deguelde:
“Bentley had minstens een van de twee voorbije edities moeten winnen met een auto die volledig ontwikkeld was, nu wordt de Britse constructeur als favoriet beschouwd met de nieuwe Continental, die af en toe nog last heeft van kinderziektes. Daarom zou Lexus weleens aan het langste eind kunnen trekken: de RC-F lijkt niet stuk te krijgen en het Zwitserse team staat verdiend aan de leiding in het teamkampioenschap van de Blancpain Endurance Cup.”
[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/07/GTSC-2018-05-CPR-03B-Fri-Free-Practice-PH-1046-_H4E3053.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
De Pro-wapens van beide merken tijdens de 70ste editie van de Total 24 Hours of Spa:
Bentley
#7 Bentley Team M-Sport: Jules Gounon – Jordan Pepper – Steven Kane
#8 Bentley Team M-Sport: Andy Soucek – Maxime Soulet – Vincent Abril
Lexus
#14 Emil Frey Lexus Racing: Albert Costa – Christian Klien – Marco Seefried
#114 Emil Frey Lexus Racing: Stéphane Ortelli – Norbert Siedler – Markus Palttala
(Foto’s SRO)
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]