Home > VAS > Rallysprint > Kasterlee maakt zich op voor 14de Titanic Sprint

Kasterlee maakt zich op voor 14de Titanic Sprint

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Vorig seizoen lanceerde Renstal Titanic de “sprint” opnieuw op regionaal niveau. De discipline, voorheen populair in rallymiddens in Vlaanderen, verdween in 1994 en werd na 21 jaar heropgevist met de 13de Titanic Sprint. Het was dan ook leuk om dit seizoen de 14de editie op de VAS-kalender te zien staan.

Op de PAK Antwerpen viering in januari kon worden vastgesteld dat de regionale autosport in de noordelijke provincie in goede vorm was. De Titanic Sprint was terug, en er werd aan de koffietafel zelfs gefluisterd dat er dit seizoen misschien zelfs een tweede “sprint” zou gehouden worden. Maar richten we eerst even onze aandacht naar de 14de editie van de Titanic Sprint. Op goed één week voor het evenement telt de deelnemerslijst 29 namen. En dat is niet zo’n goed nieuws. Vorig seizoen noteerden we bij de herrijzenis 34 inschrijvingen. Maar toen liet PAK Antwerpen voorzitter en Titanic secretaris Kris Peeters in niet mis te verstane bewoordingen weten dat het deelnemersaantal bij een volgende editie naar boven moest! “Dit is zeker voor herhaling vatbaar”, besloot Peeters vorig jaar, “al moeten we dan wel hopen op iets meer deelnemers want met dit aantal kunnen we niet uit de kosten komen. Alleen al de premies voor de verzekering en de brandweer kosten meer dan we uit de inschrijvingen kunnen halen.”

Vogels van diverse gepluimte

Nick Van de Perre won vorig jaar met de Volvo 242 in rallycross-versie het evenement, dat geheel buiten kampioenschap evolueerde, net als dit jaar. Van de Perre staat deze editie nog niet op de inschrijvingslijst. De topfavoriet moet Guino Kenis worden, met de Mini Countryman, in “regional rally car” uitvoering. Vorig seizoen had Guino genoeg aan twee reeksen (nadien moest hij naar een andere afspraak) om bij verstek toch nog tweede te worden. Na Guino Kenis liggen de plaatsen te grabbel. Op de inschrijvingslijst een gemengde groep, van rallyrijders over rallycrossers tot zelfs een slalommer als Didier Hannon, die de gok waagt met zijn MG F. En ook Colla Schrooten met de mooie rallycross Citroën Xsara is er opnieuw bij en is nog steeds de enige rijder die aan … alle 14 edities zal hebben deelgenomen.

Wie vervoegt het podium? De rallycrossers als Van Leent (VW Golf), Wim Severijns (Opel Manta), Rigo Vertreepen (BMW), Kim Valgaren (VW) en zovele anderen? Of worden het rallyrijders als Tom Kenis (BMW), Frederik Vrolix (Toyota Corolla) of Dirk Vermeirsch met de leuke Fiat Abarth Spider? Of misschien enkele allrounders als Guy Dierckx (Toyota Corolla)? U zal het ons vergeven dat we nog een hele schare kandidaten over het hoofd zien die allen op zondag 15 april de zege of een podium kunnen binnenhalen.

Kort maar krachtig

Voor wie moest vergeten zijn waarover het gaat. Het is een korte maar technische klassementsproef (3,4 kilometer), volledig op verharde ondergrond, waarover verschillende reeksen worden gereden en het is de snelste tijd van de wedstrijdreeksen die telt voor het eindklassement.

Op zondag 15 april krijgen de piloten in de ochtend de kans om met de wedstrijdwagen het parcours te leren kennen. Om 10 u starten de trainingen, vanaf 11u gevolgd door de wedstrijdreeksen. Afhankelijk van het aantal deelnemers worden drie of vier wedstrijdreeksen. Het wedstrijdcentrum is gelegen in Mazel 17 te 2460 Kasterlee. Omstreeks 18u verwachten we de einduitslag. De tussenstanden en alle info vindt u op: http://www.titanic.be

(vas/foto: wb)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Rally: Paul Lietaer in minimum twaalf wedstrijden
VAS Monteberg: inschrijvingen zijn geopend
Rally: Vincent Verschueren à la carte met Skoda Fabia Rally2
Voorstelling Anthony Vandenbussche: “We rijden puur voor het plezier.”