Home > Circuit > Pierre-Yves Rosoux RP voor de Transam Euro Benelux

Pierre-Yves Rosoux RP voor de Transam Euro Benelux

Er gebeurde weinig in de Europese autosportmarkt, maar het Transam Euro Team ontbreekt niet in de verschillende competities waarvoor Amerikaanse wagens in aanmerking komen. Met een V8- 6,2 liter motor en 525 pk is aan power geen gebrek, en met de look die lijkt op een mengeling tussen de Ford Mustang, de Dodge Challenger en de Chevrolet Camaro, of te de heersers van de Muscle Cars, heeft de wagen geen enkele kans om onopgemerkt voorbij te razen! Enkele exemplaren werden al opgemerkt in de Benelux, en Transam Euro zal in 2018 zeker een wagen zijn die niet onopgemerkt zal blijven!

“Allereerst is het belangrijk om te benadrukken dat Transam Euro er niet is als concurrentie van de NASCAR Euro Series”, verduidelijkt Lucie Storez-Gueudry, verantwoordelijke van het bedrijf dat de invoer van de wagens verzorgt, gebaseerd in Barcelona. “We gaan uit van het principe dat er plaats is voor iedereen, dat het nutteloos is om deelnemers uit te sluiten. In de Verenigde Staten wordt NASCAR typisch verreden op ‘ovale circuits’, waar Transam duidelijk vooral op stratencircuits plaatsvindt. Ons eerste doelstelling is dus om Transam te laten opnemen in verschillende Europese competities, waarbij Transam Euro Cups georganiseerd worden met aparte klasses, aparte podiumvieringen enz. Momenteel zet Transam een Cup op poten in het kader van het Spaanse kampioenschap CER GT. Maar onze wagens zijn ook geaccepteerd in de Supercar Challenge, de GT & Prototype Challenge, het Belcar Endurance Championship en het TTE kampioenschap in Frankrijk. Dat is al een goed begin…”

In de Benelux is het vooral de ervaren Pierre-Yves Rosoux die zich bezighoudt met Transam Euro, en meer specifiek met de ontwikkelingstesten, de zakenrelaties en de media. “Wat me vooral is opgevallen bij Transam Euro, is de lage deelnemerskost”, legt Rosoux uit. “Vanuit het standpunt van een rijder bekeken, biedt de wagen de ultieme race-ervaring. De bolide heeft de look, het geluid van godenbliksem, een vermogen om u tegen te zeggen en biedt geen rijdersassistentie. Het is kortom onmogelijk om geen plezier te beleven met deze wagen! De Transam Euro onderscheidt zich op het vlak van de competitieve verhouding gewicht/vermogen, en het is duidelijk een wagen die je wat beter moet leren kennen. Binnenkort volgen meerdere testrondes op de circuits van Spa-Francorchamps en Zolder, wat iedereen de mogelijkheid biedt om meer te leren over de Transam Euro en om haar te leren kennen.”

(persbericht)

You may also like
Spaanse zege voor Transam Euro en volgend jaar present bij ons
De Transam Euro Camaro onderscheidt zich in 4de rendez-vous van CER-GT in Jarama