In ons land hebben we heel wat snelle rijders die zowel nationaal als internationaal voor het voetlicht treden. Echter ook achter de schermen spelen de Belgen vaak een belangrijke rol. In deze nieuwe reeks willen we ook die mensen die u niet noodzakelijk kent, eens in de schijnwerpers zetten.
Wim Everaerts is niet meteen iemand die achter het stuur van een GT-wagen kruipt en toch kent de 33-jarige man uit Aarschot alles van de huidige generatie GT3-bolides. Na zijn studies autotechniek timmerde hij met veel succes aan zijn weg in de autosport en ondertussen heeft hij behoorlijk wat internationaal succes als ingenieur in de autosport en meebepaald de GT-racerij.
“Ik ben de komende drie jaar vast bij Lamborghini in dienst”, leidt hij het gesprek in. “Ik doe net als vorig jaar terug de Lamborghini met startnummer #63 in Blancpain GT Series. Ik ga ook de fabriekswagen begeleiden in ADAC GT, waar we gaan racen met met fabriekspiloten van Lamborghini. Daarenboven doe ik ook alle R&D-testen voor de nieuwe GT3 die in 2019 zou moeten racen. Maar het jaar is voor mij ondertussen ook al even bezig, want we wonnen met het team ook al de GTD-klasse in de 24 Uur van Daytona. Ik voel me goed bij de Italianen, want ik heb al een mondelinge overeenkomst met Giorgio Sanna voor het volgende project, na de nieuwe GT3. Ik ben ook verhuisd van de support afdeling naar Research and Development als performance ingenieur.”
Is Lamborghini voor jou werk of ook passie?
“Beide een beetje, en ik ben dan ook heel trots dat ik Lamborghini heb kunnen helpen bij hun eerste zege in een 24-uursrace. Ik ben erg blij met de kansen die Lamborghini mij gegeven heeft en ik beleef erg veel plezier aan dat werk.”