[et_pb_section admin_label=”section”]
[et_pb_row admin_label=”row”]
[et_pb_column type=”4_4″]
[et_pb_text admin_label=”Text”]
Er zijn nog vier maanden te gaan voor de Grote Prijs van Australiƫ, maar Pirelli maakte nu al de bandenkeuzes bekend voor beide eerste Grand Prix van het seizoen. De keuze verschilt niet van dit seizoen met ultrasoft, supersoft en soft. Voor de GP van Bahrein zijn dat supersoft, soft en medium.
En nu Maserati?
Nu de naam Alfa Romeo terug op een F1 wagen prijkt, droomt men er aan de andere kant van de Alpen van om ook dat andere legendarische merk, Maserati, opnieuw betrokken te zien bij de koninginnenklasse. Maar of dat ooit het geval zal zijn is twijfelachtig. De gezaghebbende Italiaanse krant “Corriere della Sera”, droomde luidop van een Ferrari motor met merknaam “Maserati” op de Haas F1. Maar de deelname van Maserati aan de F1 gaat terug tot de jaren 50 van de vorige eeuw met een succesperiode voor Juan Manuel Fangio en Stirling Moss. Na een episode met de onoverwinnelijke Maserati MC12 in het FIA GT kampioenschap was het merk na 2009 enkel nog betrokken in de autosport via de klantenafdeling. De plotse Italiaanse roes komt er uiteraard omdat Ferrari graag Antonio Giovinazzi aan de slag zou zien in de F1 maar bij Sauber (ehm…Alfa Romeo dus), zag men liever het Leclerc-Eriksson duo. De deur die op een kier staat is dat Haas niet afhankelijk is van een grote constructeur maar op zich gewoon een een ouderwets raceteam vormt. Zij gaan en staan dus waar ze willen… of vanwaar het geld komt aanrollen natuurlijk…
(foto: wikipedia)
[/et_pb_text]
[/et_pb_column]
[/et_pb_row]
[/et_pb_section]