De eerste vrije trainingen waren opnieuw een beproeving voor Stoffel Vandoorne. In de eerste ochtendsessie kwam hij niet aan een gechronometreerde ronde toe. Nadat een probleem werd vastgesteld werd hij naar de pits geroepen en het team besliste om daarna de powerunit te wisselen. Sowieso raapt hij een penalty van 35 gridplaatsen aangezien hij al met een nieuwe motor onderweg was, de wijzigingen zetten hem terug naar de specificatie 3.7, en daar is geen bijkomende sanctie voor voorzien. Alonso zal 20 gridplaatsen rapen voor de werken aan zijn motor.
In de tweede sessie lukte de Spanjaard een 7de plaats terwijl Stoffel zijn sessie normaal kon afwerken en een 15de tijd neerzette.
De eerste sessie zag een dominantie van Mercedes, met Bottas voor Hamilton, de Red Bulls vervolledigden de tweede rij (Verstappen voor Ricciardo) en dan pas kwamen de Ferrari’s, met Vettel voor Raikkonen.
In de tweede vrije training bevestigde Ricciardo de goede vorm van de Red Bull met een besttijd, 1/10de seconde sneller dan Hamilton. Verstappen en Vettel sloten aan op posities 3 en 4. Er vielen verdere gridstraffen uit de lucht. Deze keer voor Gasly, die 5 posities zal moeten toegeven voor de werken aan de motor van zijn Toro Rosso.