Home > VAS > Regularity > Hemicuda Regularity houdt titel rangen gesloten

Hemicuda Regularity houdt titel rangen gesloten

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Gisteren wonnen Philip Copmans en Filip Beyers met de Opel Kadett Coupe de Hemicuda Regularity, gehouden in de marge van de Hemicuda Rally. Met Patrick en Ari Meeus (Ford Sierra) op de 2de plaats en Jurgen De Bruyne, zoals steeds bijgestaan door zijn 14-jarige (!) zoon Tim, op de derde plaats in de Toyota Corolla, blijven alle titelpretendenten kort bij elkaar. Temeer daar de broers Geert en Pascal Pierco, op de zeer herkenbare Alfa Romeo 33 in Italiaanse politiekleuren op de vierde plaats eindigden voor de puntenleiders Van Den Bogerd en Nuyts, met de VW Golf.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/10/DSC07054.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

De zege in de Hemicuda Regularity was voor het duo Copmans-Beyers de eerste overwinning. Sterk, want de Hemicuda was voor de Opel-fanaten uit de Kempen pas hun vierde wedstrijd.

“Inderdaad”, steekt Philip Copmans van wal. “In dat opzicht was de Gitter Regularity een lastige wedstrijd. We kwamen daar aan als leken. Dan kreeg je die opdrachten in handen gestoken, de tripmaster moest ingesteld worden… Bovendien was de wedstrijd in de Haspengouw er ééntje met veel gepuzzel. Herrekenen, interpreteren, het was bijna als een kruiswoordraadsel invullen!”
“Kwam er nog bij dat bepaalde opdrachten refereerden naar eerder afgewerkte proeven. Wanneer je dus de eerste keer gemist had, dan lag je er verder in de wedstrijd nog eens op”, vervolledigt Filip Beyers. “De Sezoensregularity was anders”, vervolgt Copmans. “Reken maar dat die Maaskiezel zo plezant is als ze beweren! Maar één van die steentjes raakte onze sensor in het wiel, en daardoor werden de waarden op de tripmaster niet goed meer weergegeven.”

Voor de laatste wedstrijd zullen de Opelrijders forfait moeten geven. Maar het lijkt er op dat ze volgend seizoen opnieuw van start zullen gaan. “Het blijft een leuke discipline. Rally is allemaal goed en wel maar het kost heel wat geld en tenslotte dien je er ook veel tijd in te steken: verkenningen, werken aan de wagen… Regularity is toegankelijker en je zit tenslotte in de rallysfeer”, besluit Philip Beyens.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Rally: Paul Lietaer in minimum twaalf wedstrijden
VAS Monteberg: inschrijvingen zijn geopend
Rally: Vincent Verschueren à la carte met Skoda Fabia Rally2
Voorstelling Anthony Vandenbussche: “We rijden puur voor het plezier.”