Home > #Hoofdnieuws > De 911 GTS… een icoon

De 911 GTS… een icoon

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Een Porsche 911 is een levensfilosofie, niet gewoon een auto, althans dat is een gevoelen dat wij nog meer kregen na een uitvoerige test met de 911 Carrera 4 GTS de afgelopen dagen. Meer dan ooit, in de meer dan 50-jarige geschiedenis van deze iconische bolide, slaagt Porsche er in om nog steeds een buitengewone auto te bouwen, een wagen die eigenlijk zijn gelijke niet kent. Porsche doet dat bovendien in een tijdperk dat auto’s niet meer zijn wat ze waren en toch overstijgt de 911 die tendens.

De 911 GTS

De 911 GTS positioneert zich tussen de Carrera en de GT3, en viseert dus zonder meer een sportief publiek, maar ondanks de 450 pk en de 550 Nm koppel, is deze auto in alle omstandigheden perfect te gebruiken en mits de juiste banden ook tijdens de wintermaanden. Ook dat maakt de Porsche 911 zo bijzonder. Voor het overige is deze auto voorstellen eigenlijk onnodig, want zelfs de grootste leek onderscheidt het silhouette van de 911 van alle andere wagens. Overigens is de type-aanduiding GTS er één die Porsche al sinds 1964 en de schitterende Porsche 904 GTS hanteert en deze erfgenaam draagt met trots die drie letters.

 

(Foto’s: © Porsche Cup + Benjamin Renard)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_gallery _builder_version=”3.0.72″ show_title_and_caption=”off” show_pagination=”on” gallery_ids=”8461,8467,8468,8466,8462,8463,8465,8469″ fullwidth=”off” orientation=”landscape” zoom_icon_color=”#dd0000″ hover_overlay_color=”rgba(255,255,255,0.9)” background_layout=”light” border_style=”solid” posts_number=”8″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” header_text_color=”#b70903″ border_style=”solid”]

Rijden maar

Ondanks de jarenlange ‘kritiek’ op de architectuur van de 911, met zijn krachtbron – nu een 3 liter turbo – achter de achteras, is het net ook dàt wat de beleving van een 911 anders maakt dan alle andere zeer sportieve GT’s. Rijden met een 911 vereist een soort respect, want het is niet wat je gewoon bent. En ach, voor zij die de atmosferische motoren betreuren, deze nieuwe generatie 991 levert enorm veel rijplezier, de respons van de turbomotor is buitengewoon en het geluid, wel ja, het blijft ook nu nog een lust voor het oor, getuige ook de tientallen blikken die de auto altijd volgen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
IMSA Sebring 12: Porsche krijgt grotere luchtinlaat
Porsche Sprint Challenge Southern Europe: Benjamin Paque vicekampioen
24H Series Mugello: bijna 50 inschrijvingen
Porsche Carrera Cup Benelux: Hans Weijs Motorsport doet zijn intrede