Home > #Hoofdnieuws > F1: wat verandert er in 2017?

F1: wat verandert er in 2017?

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Wat verandert er in 2017? In lekentaal gesteld worden de banden breder en de wagens platter en breder. Het zou moeten leiden naar snellere wagens (volgens de FIA, de snelsten ooit). De wereldkampioen was niet beschikbaar, maar de tweede beste man om dit alles uit te leggen is er wel: Lewis Hamilton

In letters en cijfers komt het neer op dit:

voorband  was 245mm en wordt nu 300mm
achterband was 325mm en wordt nu 405mm
wagenbreedte was 1800mm en wordt nu 2000mm
de voorvleugel krijgt een verplichte vorm
achtervleugel wordt 950mm en ligt in een lagere, hellende hoek tegenover de achteras
als gevolg van deze wijzigingen komen er ook grotere bargeboards, een 20cm bredere bodemplaat en een grotere diffuser

Het systeem van “jetons” voor de motorontwikkeling gaat weg, dat zou de vooruitgang op motorgebied moeten aanzwengelen

 

(video AMG Mercedes Petronas)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
De autosport dit weekend: startlicht voor de eenzitters
In een notendop: F1
F1 Bahrein: Drugovich vervanger voor Stroll
F1 Bahrein: wat leren de testdagen ons?

Leave a Reply