[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/03/opel.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
De groep PSA, met Citroën, Peugeot en DS, neemt voor 2,2 miljard euro de Europese GM-tak over en wordt zo de tweede autobouwer van Europa, dat raakte deze ochtend bekend, net voor de opening van het Salon van Genève. De overname betekent concreet dat de merken Opel en Vauxhall van eigenaar veranderen. De Fransen betalen 2,2 miljard euro, 1,3 miljard euro voor de eigenlijke autobouwers en 0,9 miljard euro voor de Europese financieringspoot van GM. PSA wordt zo na Volkswagen de tweede autobouwer in Europa te worden, met een marktaandeel van 17 procent. Wat dit voor de autosport betekent, is nog koffiedik kijken.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]