[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Andy Lefevere haalde in Koekelare een record zevende zege in de Hemicuda Rally. Dat deed hij al eens in diverse types aan Lancer Evo, en in diverse BMW’s, maar deze editie was het voor het eerst in zijn Porsche 997 GT3.
(foto’s: ©Lorenz Deschuyttere)
Enkel op papier leek het een gemakkelijke zege: Lefevere ging van bij de eerste proef aan de leiding en stond deze niet meer af. Maar uiteraard was het niet zo eenvoudig als het leek. Op de vochtige en gladde wegen rondom Koekelare moest hij er al zijn concentratie bijhouden om de Porsche naar de zege te loodsen. Vooral dan omdat er nog andere kapers op de kust waren. Steve Bécaert bracht een Ford Fiesta R5 Mk2 aan de start en was een te duchten tegenstander, ondanks zijn gebrek aan ervaring op de wagen. “Vooral blij om zonder incidenten aan de finish te staan“, zei Bécaert. Hij strandde op 38 seconden van de leider. De derde podiumtrede werd gevuld door de Brit Steve Campling met een Subaru Impreza WRC S10. Die kon in de laatste lus nog voorbij Philip Barbier (Evo X) en Historic revelatie Bjorn Syx (BMW M3).
Paul Lietaer vertrok als Historic zegefavoriet maar ramde met de Ford Escort Cosworth al in de eerste proef een paal. Stefaan Stouf was een andere zegekandidaat maar die gaf op zaterdag forfait. Het vel van de beer mag nooit verkocht worden voor hij is geschoten maar de beide voorvalletjes effenden de weg naar een dominante zege van Bjorn Syx. Hij won met ruime voorsprong op Bert Cornelis, met de Opel Monza tevens winnaar van de klasse Oldtimer (divisie 4) en Cedriek Merlevede (Opel Ascona B). In Divisie 1-2 zagen we een ietwat verwachte zege voor Stefaan T’Joens op de gebrideerde Evo X.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column _builder_version=”3.26.4″ type=”4_4″][et_pb_gallery _builder_version=”3.26.4″ gallery_ids=”53600,53592,53584,53583,53591,53599,53598,53590,53582,53581,53589,53597,53596,53588,53580,53579,53587,53595,53594,53586,53578,53577,53585,53593,53569,53570,53571,53572,53573,53574,53575,53576,53568,53567,53566,53565,53564″ fullwidth=”on” auto=”on” auto_speed=”3500″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]