F1 Reglementen – De vergadering over de nieuwe reglementen voor 2021 in de Formule 1 werd door de FIA definitief uitgesteld tot oktober van dit jaar. Een vergadering over het geval “Canada” die verscheidene teambazen en diverse rijders verhinderde, werd aangehaald als een van de redenen.
Rallycross met Junior eRX en gemengd veld – De werkgroep rallycross heeft voor 2021 een nieuw project op stapel waarbij er een gemengde startgrid zou komen. Met een kit zouden elektromotoren met een vermogen van 450 à 500 kW kunnen geïnstalleerd worden. Er is zelfs sprake van het installeren van deze elektromotoren in de bestaande Supercars! Het is een nieuwe benadering, het E-Project, nadat het E-WRX dossier niet van de grond geraakte. Ondertussen staat er een Junior eRX wereldkampioenschap op stapel. Er liggen dus drie offertes open: de “Supercar” kits, de wagens voor de eRX en de infrastructuur voor beide series.
WRC gaat hybride – De wereldraad kondigde ook aan dat het WRC kampioenschap vanaf 2020 de hybride toer zal opgaan. De volgende generatie aan WRC wagens zal hybride software en componenten gebruiken vanaf 2020 met de mogelijkheid van een technische doorontwikkeling in 2024. De wagens zouden in de stad voor de volle 100% elektrisch moeten rijden terwijl het hybride systeem op de klassementsproeven bijkomend vermogen zou leveren. De constructeurs kunnen een bestaand model gebruiken of een prototype op buizenchassis, voor zover dezen beantwoorden aan de technische vereisten van het WRC reglement.
(foto: cc0)