[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/04/BMW-m4-coupe-images-and-videos-1920×1200-02.jpg.resource.1485456233717.jpeg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
De BMW M4 is op zich al een schitterende auto, maar met het Competition Pack tovert BMW de laatste generatie van de M4 om tot een wagen die nog weinig concurrentie duldt.
Als je de zoekterm M4 op Wikipedia ingeeft, dan is het eerste zoekresultaat… een automatisch vuurwapen van het Amerikaanse leger. Wat wij de afgelopen dagen in handen kregen was uiteraard vreedzamer, maar daarom niet minder efficiënt. De M4 is uiteraard de ultieme versie van de BMW 4 Reeks en werd goed twee jaar geleden aan het publiek voorgesteld. Even herhalen dat sinds enkele jaren nu al, de 3 Reeks de vierdeursedan is en de 4 Reeks de Coupé, Cabrio of Gran Coupé. Ook bij de ‘M’ wordt er onderscheid gemaakt, met een M3 en een M4. Ondertussen maakten 700 gelukkigen ook al kennis met de BMW M4 GTS en omdat er meer dan 700 mensen graag een krachtigere variant van de M4 in huis wilden halen, kwam het Duitse merk recent met het M Competition Pack.
Niet alleen meer paarden
450 pk en een koppel van 550 Nm, dat zijn de kerncijfers van deze laatste variant van de BMW M4. 450 pk, dat is een kleine 20 paarden meer dan in de basisversie van de op zich al indrukwekkende GT van BMW. Het M Competition Pack van de BMW M4 Coupé biedt niet alleen meer motorvermogen, maar ook een speciaal afgestelde Adaptieve M ophanging, een andere regeling van de Dynamic Stability Control DSC en het Actieve M differentieel. Wie graag ook esthetisch een onderscheidt wil, krijgt er de BMW M lichtmetalen velgen 20″ bij, naast de zwart verchroomde dubbele uitlaatpijpen en binnen in de speciale M sportzetels.
Heerlijk
De M4 met Competition Pack is ronduit een heerlijke GT, de grote broer van de al even onvolprezen BMW M2. Het is perfect mogelijk om twee dagen lang je van a naar b te verplaatsen, inclusief twee 8-jarigen die spontaan vragen om de wagen in ‘Sport-modus’ te zetten, met in de koffer het één en ander aan bagage. Ondertussen valt op dat de 3-liter 6-cilinder met dubbele turbo bij gewoon vervbruik overigens amper 10 liter verbruikt.
Echter deze M4 is niet alleen gemaakt voor de dagdagelijkse verplaatsingen. Eens we de Belgische Ardennen induiken, gelukkig ook voor twee dagen, met een bezoek aan het oude circuit van Francorchamps, komt het monster dat in deze schitterende wagen schuilt tot volledig tot leven. Jammer genoeg zat er geen passage op de omloop zelf in, want deze wagen haalt zijn volle potentieel naar ons aanvoelen toch op een circuit. Maar het beste deze wagen samenvatten deed een gelukkige passagier: “De M4 met Competition Pack voelt extremer aan… dan de Nissan GT-R.”
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Rij”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image admin_label=”Afbeelding” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/04/BMW-m4-coupe-images-and-videos-1920×1200-09.jpg.resource.1485456239880.jpeg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]