Enige vaste waarde in de afgelopen drie seizoenen van deze succesformule is de regerend kampioen Franky Boulat, maar Kurt Braeckevelt verkondigde echter enige tijd terug resoluut voor de titel te gaan. Hoe dan ook, als we de aangemelde M-Cup teams overlopen, dan hopen we alvast op een spannend seizoen 2018.
We zien in Landen maar liefst 12 teams aan de start komen. We overlopen ze even voor u, in numerieke volgorde:
31. Franky Boulat: Franky verschijnt opnieuw met de trouwe E36M3 en zal zijn titel opnieuw proberen te verdedigen. We hopen alvast op een mooi en spannend seizoen!
32. Wim Muilwijk: deze noorderbuur wordt met de jaren sneller en zo hebben we het graag. Even was er de vrees dat Wim zou overstappen naar een nieuwe categorie in Nederland, maar gelukkig blijft hij zijn E46 trouw en komt hij de M-Cup vervoegen met zijn snelle doch spectaculaire rijstijl.
33. Kurt Braeckevelt: na zijn eerste overwinning in de M-Cup (EBR ’17) zou Kurt de wagen nu helemaal onder de knie moeten hebben. Het is sowieso de meest moderne wagen in het M-Cup peleton maar is het ook de snelste? Aan Kurt om zich te meten met de anderen.
34. Mats VD Brand: na een seizoen 350Z, gevolgd door een jaartje internationaal met de Fiesta is Mats uiteindelijk bij BMW beland. Indien de mecaniek het team niet in de steek laat zien we deze youngster in staat om mooie resultaten te boeken. Het publiek zal de sound van de S14 alvast ook weten te bekoren!
35. Tom Ceuppens: stille genieter Tom blijft ook jaar na jaar progressie maken. Denken we maar aan de EBR ’17, waar Tom geregeld bij de snellere deelnemers in de M-Cup gerekend mocht worden. We hopen dat Tom zijn progressie blijft voortzetten om zo een permanente aansluiting te vinden bij de top.
36. Patrick Diels: het is al even geleden dat we Patrick nog aan de start zagen verschijnen, maar we hopen dat hij voor zijn thuisrally dame fortuna deze keer wel aan zijn zijde heeft. Vorig jaar moest het team de strijd reeds staken op de 1ste proef na een onzachte aanraking, maar we hopen dit jaar op een mooie strijd van deze snelle lokale piloot.
44. Bert Truyens: spektakelman Bert verschijnt aan de start met de E36 compact. Later dit seizoen maakt dan de nieuwe opgebouwde wagen zijn verschijning. Puntjes pakken ifv het kampioenschap in combinatie met mooie dwarse passages zijn de succesformule voor Bert.
45. Jens Maes: na een voorzichtige start met de 1-reeks in Kortrijk wordt dit seizoen de ontdekking van de wagen verdergezet in de M-Cup. Parcourskennis is geen probleem voor deze youngster, die we reeds kennen uit het Historic kampioenschap. We wensen Jens dan ook alle succes toe met deze nieuwe wagen!
47. Frederik Vandeloock: het rallykoppel bij uitstek, waar de microbe niet enkel voor een gezamelijke hobby zorgde, maar finaal Frederik en Jolien ook samen onder één dak bracht. Voor seizoen 2018 werd beslist om met de E30 deel te nemen in de M-Cup. Iets langere wedstrijden dus, maar vooral: genieten en dwars gaan waar mogelijk.
48. Jan Vandenberghe: na een eerste ontdekkingseizoen in 2017 mogen we Jan stilaan iets hoger beginnen verwachten. De wagen is misschien niet de snelste, maar op regelmaat duimen we alvast om deze West-Vlaamse equipe iets hoger te zien finishen.
49. Lorenzo Vandenheede: pas begonnen met rally in 2017, maar toch reeds een 11-tal starts achter de kiezen. Voor Lorenzo zal seizoen 2018 vooral een ontdekkingsjaar worden. Het gebrek aan parcourskennis zou wel eens nadelig kunnen zijn. Maar we hopen alvast dat het een leuke ontdekkingstocht wordt, zonder veel mechanische tegenslagen. Welcome aboard Lorenzo!
50. Diego Claeys: het was even stil rond deze equipe, maar hun laatste wedstrijdfeit werd alvast tot een goed einde gebracht: Ypres 2016. Toen werd nog gereden met een 130i, maar voor de Haspengouw krijgt het team de 132i ter beschikking, een wagen die capabel is om een podium te versieren. We wensen het team alvast veel succes binnen de M-Cup!
(Persbericht RACB M-Cup)