De race kende tot nu toe een spannend verloop waar hard gevochten werd voor de eerste plaats. Het ging lang tussen de Norma van Russell Racing en die van McDonald’s Racing by Cometoyou. Die laatste kende helaas pech en werd in de eerste ronden aangetikt door de Totaalplan Lamborghini waardoor de ophanging achteraan beschadigd raakte. Na een lange stop verloor de Norma van Ugo De Wilde veel tijd en verloor zo eenentwintig ronden op de leider.
De leider in de race, Russell Racing, was in een hevig en tactisch gevecht met het team van McDonald’s Racing. Beide wagens wisselden zeer frequent van positie en namen vaak de leiding van elkaar over. De Totaalplan Racing Lamborghini, bestuurd door Martle Mario, kwam in aanvaring met Ugo De Wilde waardoor de race voor het team van Cometoyou Racing er zo goed als op zit. Het incident bracht een safety-car buiten nadat de Norma van de baan was geraakt na de Eerste Linkse.
In GTA was het nog steeds RedAnt Racing die door het voorval van zijn voorligger op een derde plek algemeen kwam te liggen. De eerstvolgende GTA was de Belgium Racing Porsche #99 die op vijf ronden van de RedAnt volgde. De McDonald’s Racing Norma trachtte na een lange stop toch de top drie terug te heroveren en is begonnen aan een inhaalrace voor een ereplaats op het podium. De Praga #78 kende ook geen geluk en viel eerst stil na de Terlaemen-bocht om een uur later vast te raken in de grindbak van de Eerste Linkse. Tevens zocht ook de JJ Motorsport (BMW) het grind van de Eerste Linkse kort op.
VR Racing by Qvick Motorsport domineerde nog steeds de wedstrijd. De BMW bestuurd door Tom Van Rompuy kwam zo op een elfde plaats algemeen terecht met kort achter hem de BMW van Stevens Motorsport. Beide TA wagens reden voor beide GTB Porsche Caymans, waar tevens RedAnt de Speedlover vooraf ging. Wat verderop in het veld waren ook BMS Motorsport en TCL Motorsport, beiden met een BMW, dicht bij elkaar terug te vinden. In TB had de Xwift Racing BMW #33 ondertussen tien ronden voorsprong op de eerste achtervolger.