De zonsondergang kondigde de volgende fase van de race aan. Terwijl de lichten werden aangestoken, ging de strijd voorin verder tussen verschillende prototypes. De wagen van Deldiche Racing en de bolide van Mc Donald’s Racing speelden continu haasje over. De GT’s kwamen ondertussen wel dichter bij het podium.
Deldiche Racing (Norma) lag aan de leiding toen Ugo De Wilde in de McDonald’s Racing (Norma) de aanval inzette. Deze aanval werd onderbroken door een safety-car periode, veroorzaakt door de Praga #78 van Xwift Racing die in de grindbak aan de Villeneuve-chicane terecht was gekomen. Er werd van dit moment gebruik gemaakt om de gestrande Abarth van Racing Projects naar de pits te brengen.
Na een onderbreking van een kwartier werd het veld weer losgelaten. Thomas Piessens (Deldiche Racing) kon een klein gaatje slaan naar Ugo De Wilde (Mc Donald’s Racing). De jonge De Wilde wist de Norma van Deldiche Racing echter vlak voor zijn stop voorbij te gaan en nam daarmee de leiding over. Kort daarna zocht De Wilde de pitstraat op om zijn stuur door te geven aan Adam Eteki. Zo verloren ze opnieuw de leiding aan Deldiche Racing.
Opmerkelijk was ook de Art Racing Wolf die op een derde plaats kwam te liggen. Even later bracht Bas Schouten de Wolf binnen met een defecte koplamp. Het team maakte van deze gelegenheid gebruik om de remmen te veranderen op de wagen. Beide T2 Racing wagens (Norma) zakten verder naar plaatsen negen en veertien algemeen.
Of toch een GT?
In tussentijd kwamen de GTA bolides van RedAnt Racing (Porsche) en Belgium Racing (Porsche) dichter bij de top drie. RedAnt #12 lag, met een ronde voorsprong op Belgium Racing #99, op een vierde plaats. In GTB ging de Porsche Cayman van RedAnt de Speedlover Cayman voor. Beide bleven in dezelfde ronde.
Bij de toerismewagens was het spannend. De Audi van QSR, bestuurd door Jurgen Van Den Broeck, lag aan de leiding TA. Zijn achtervolgers Stevens Motorsport en VR Racing by Qvick Motorsport, beide met een BMW M2 CS Racing, lagen in dezelfde ronde en konden het tempo van de ex-wielrenner goed aanhouden. Ook in TB lag QSR Racing aan de leiding. Luc Janssens werd gevolgd door beide Xwift Racing wagens (BMW) met Gregory Eyckmans die zijn teamgenoot Renaud Mariotti vooraf ging.