In Daytona is de race halverwege en na goed 12 uur wedstrijd leidt de Acura DPi van Wayne Taylor Racing de wedstrijd, maar zoals steeds blijft alles zeer compact en is de strijd om de zege open.
De eerste plaats van WTR is mede te danken aan een ongeval van de Cadillac van JDC Miller, in handen van de Fransen Loïc Duval, Tristan Vautier en Sébastien Bourdais. Zij namen al vroeg de leiding in handen, maar bij het ingaan van het tiende uur ging het fout. Bij het remmen voor de eerste bocht, knalde de Wright Motorsport #16 Porsche van onder meer Jan Heylen achteraan in de leidende prototype en het was meteen over en uit. Eerder verloren we vooraan ook al de officiële Mazda, waardoor nu nog vijf DPi prototypes strijden om de overwinning. Halverwege is het de Acura van Wayne Taylor Racing (Albuquerque, Taylor, Rossi, Castroneves) die de dans leidt, maar de twee andere Cadillac en de beide Acura volgen in dezelfde ronde.
In LMP2 leidt de Oreca van Win Autosport met Tristan Nunez, Thomas Merrill, Steven Thomas, Matthew Bell voor de Dallara van Cetilar Racing. De twee wisselen regelmatig van positie. Het belangrijkste slachtoffer bij de start van de race was Racing Team Nederland dat aan het begin van het derde uur, Frits Van Eerd, de muur zag ingaan. Er rijden nog vijf LMP2’s in dezelfde ronde.
In GTLM domineert Corvette, met de #4 voor de #3. In GTD voert de Mercedes-AMG GT3 van HTP Winward Motorsport, in handen van Russell Ward, Indy Dontje, Philip Ellis en Maro Engel het klassement aan en in LMP3 doet de Riley Motorsport Ligier dat. In GTD volgen zowel Jan Heylen als Laurens Vanthoor nog in de kopgroep.