In Le Mans is de wedstrijd al meer dan 16 uur ver en vooraan is de Toyota van Conway-Lopez en Kobayashi vooraan weggevallen. Net voorbij halverwege de wedstrijd moest de TS050 met startnummer #7 een half uur de box in met een probleem aan een turbo. Hierdoor leidt nu de #8, de wagen van Hartley-Buemi-Nakajima, met respectievelijk twee en vier ronden bonus op de beide Rebellion R13 Gibson en zes ronden op de zusterwagen.
De strijd voor de zege is dus verre van over, want de #1 Rebellion telt eigenlijk maar een handvol minuten achterstand op de leidende Toyota. Nato, Senna en Menezes kunnen bij de minste hapering van de #8 Toyota de leiding in handen nemen. Ook de #3 van Berthon, Dumas en Delétraz is niet ver af.
In LMP2 is was het voornaamste wapenfeit misschien wel de diskwalificatie van de #37 Oreca 07 van Jackie Chan DC Racing. Gabriel Aubry zou tijdens de problemen op de piste hulp hebben gekregen van een medewerker van het team, wat uiteraard verboden is. Vooraan verloor United Autosports de wagen van Owen, Brundle en Van Uitert in de kopgroep, waardoor de strijd om de zege nu een zaak is tussen de zusterwagen van Hanson, Albuuerque en Di Resta en de Jota Oreca van Da Costa, Gonzalez en Davidson. Al de rest van de deelnemers kijkt al tegen een achterstand van meer dan een ronde aan. De dames van Richard Mille Racing zijn elfde.
Aston versus Ferrari
In LM GTE Pro blijft de strijd om de overwinning een nagelbijter, met minder dan een seconde tussen de #97 Aston Martin van onze landgenoot Maxime Martin en de #51 Ferrari van AF Corse. Er zit vaak minder dan een seconde tussen de beide wagens! In LM GTE Am heeft de TF Sport Aston Martin van Adam-Yoluc-Eastwood een solide buffer op de Porsche 911 van Dempsey Proton (#77) en Team Project1 (#56).