Home > #Hoofdnieuws > Total Spa 24: race gedomineerd door neutralisaties

Total Spa 24: race gedomineerd door neutralisaties

De editie 2019 van de Total 24 Hours of Spa heeft zijn eerste vier uur achter de rug, al is er voorlopig nog niet veel geracet. De wedstrijd wordt gedomineerd door neutralisaties en zware ongevallen, onder andere voor de #37 3Y Technology BMW en de #31 Team Parker Bentley. Vooraan heeft de #1 WRT Audi van Robin Frijns, René Rast en Nico Müller de leiding in handen.

De 24 Uur van Spa is een strategisch spel aan het worden, waarbij de tussenstand schommelt op basis van de verschillende strategieën. Porsche blijft wel sterk voor de dag komen, maar zowel de #117 Team Bernhard Porsche van onze landgenoot Laurens Vanthoor als de #998 Rowe Racing van toenmalige leiders Nick Tandy, Patrick Pilet en Fred Makowiecki kregen een drive through voor het verbeteren van een sectortijd onder dubbele gele vlag.

De #563 FFF Racing Team Lamborghini nam de leiding over, maar kreeg slechts luttele seconden later eveneens een drive through aan hun broek. De Italiaanse GT3 had een concurrent ingehaald bij de uitgang van de pitlane. Ferrari, het andere Italiaanse merk dat kans maakt op de overwinning, kent een moeizame start, aangezien de #227 HubAuto Corsa (Serra-Foster-Cassidy) na een crash definitief uit beeld verdween. De #51 van officiële rijders Bird, Pier Guidi en Calado heeft zijn technische pitstop van vijf minuten al uitgevoerd en probeert zo een mouw te passen aan de ronde achterstand die de 488 GT3 had opgelopen.

De #55 Audi R8 LMS van Attempto Racing (Schothorst-Schothorst-Drudi) blijft domineren in de Silver Cup, terwijl polesitter RAM Racing met zijn Mercedes-AMG GT3 van het viertal Burke-Frankenhout-Vos-Onslow Cole vooraan blijft in Pro-Am. De beste auto uit de Am Cup is de #444 HB Racing Ferrari van Scholze-Wlazik-Liebhauser-Neubauer.

Foto © Jens Mommens

You may also like
Spa 24: impressie van de eerste testdag
Spa 24: David en Goliath in 2003
Total Spa 24: stemmen na de race
Total Spa 24: drie vragen aan Charles Weerts