De vakantie is voor de meesten onder ons ingezet, en ook Selleslagh Racing Team trok afgelopen weekend naar zee. Niet om op het strand te zonnen, maar wel om het voorlaatste weekend van de GT4 European Series af te werken. Plaats van afspraak was Circuit Zandvoort, de omloop in de Nederlandse duinen die volgend jaar opnieuw de Formule 1 mag verwelkomen. Het vakantiegevoel werd serieus getemperd door het wisselvallige weer, maar de vier rijders van het team uit Merchtem deden het uitstekend in de beide wedstrijden.
In de Pro Am-klasse zagen we de charmante en snelle Angélique Detavernier, onder meer gekend uit de Blancpain Endurance Series, in actie samen met de Nederlander Kay van Berlo. Tijdens de wedstrijd op zaterdag was het nog wennen aan de Mercedes-AMG GT4, maar het duo pakte op zondag een knappe negende plaats algemeen. Bovendien mochten ze als tweede mee naar het podium in Pro-Am. “Die tweede wedstrijd was echter zeker niet gemakkelijk”, reageert de West-Vlaamse. “Het kwam erop aan om uit de problemen te blijven, zeker bij de start waar ik maar ternauwernood aan een grote crash kon ontsnappen. Ik gaf de Mercedes bij de pitstop op een derde plaats in de klasse door aan mijn teamgenoot en hij heeft vervolgens nog een plek kunnen goedmaken. De auto evolueerde het hele weekend in de positieve zin. Kay en ik zochten voor de afstelling in dezelfde richting. Alles was dit weekend nieuw voor mij, zowel het circuit, het kampioenschap, als de auto. Als je dat alles bij mekaar telt, mag ik tevreden zijn tevreden over onze prestatie.”
De tweede wagen was dit weekend in handen van de Nederlander Bob Herber en de Italiaan Alessandro Giovanelli. Op zaterdag gingen zij in de Am-klasse met de grootste beker aan de haal, terwijl dat resultaat op zondag bijna werd herhaald met een tweede plek. “Dit was mijn tweede optreden in de GT4 European Series, nadat ik vorig jaar de Mercedes van Selleslagh Racing Team in Misano had gedeeld met Bas Schouten”, herinnert Herber zich. “Toen reden we in de hoogste klasse, de Silver Cup, maar omdat ik dit jaar 50 geworden ben, word ik voortaan beschouwd als Bronze-piloot. Daardoor konden we onze auto inschrijven in de Am-categorie. Mijn start op zaterdag was niet goed, aangezien ik me aan de verkeerde kant van de baan bevond. Maar van daaruit was het zaak om naar voren te rijden en gelukkig ken ik het circuit hier erg goed. Het team heeft de pitstop zo lang mogelijk uitgesteld, waardoor ik drie ronden vrije baan had en de Mercedes kon doorgeven op een tweede plek. Alessandro heeft het werk daarna perfect afgemaakt door in zijn stint de leider nog voorbij te gaan.”
Hoe snel de tijd voorbijvliegt, wordt duidelijk uit de kalender van de GT4 European Series. De competitie van SRO heeft afgelopen weekend al zijn vijfde van zes wedstrijden afgewerkt. Na de afspraak in Zandvoort vindt de finale plaats op 30, 31 augustus en 1 september op de Duitse Nürburgring, op enkele kilometers van de landsgrens.
(persbericht)