Home > #Hoofdnieuws > Classics Ypres Rally: Cedriek Merlevede oppermachtig

Classics Ypres Rally: Cedriek Merlevede oppermachtig

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19.9″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

De Classics Ypres Rally werd een demonstratierit voor Cedriek Merlevede, die eindigde voor Dirk Deveux en BK leider Arthur Van Kerckhove.

De neef van Christophe (aan de slag in de Historics rally) opende sterk van bij aanvang, de eerste passage op Langemark. Met de Opel Ascona B won hij het sprintduel met Dirk Deveux (Ford Escort) voor… vier tienden van een seconde op Langemark. In de langere proeven van Vleteren en Watou deed hij daar echter tweemaal meer dan vijf seconden bovenop. Vanaf Dikkebus en de start van lus 2 kon hij met 11 seconden bonus dus de kat wat uit de boom kijken. Arthur Kerckhove (Ford Escort) pakte twee besttijden op Dikkebus en Westouter-Boeschepe, Deveux pakte de besttijden op Zillebeke en Langemark maar Cedriek Merlevede bleef telkens in hun spoor en zijn voorsprong zakte nooit onder die oorspronkelijke 11 seconden.

Tijd voor een tegenoffensief op Reninge en Vleteren, dat de voorsprong opnieuw naar 15 seconden bracht waarna Deveux mocht afsluiten met de beste chrono op Watou. Maar de zege was voor Cedriek Merlevede. “En voor het team uiteraard“, sprak de jongeman op het podium. “Want anders hadden wij dit helemaal niet kunnen realiseren!

De overige plaatsen op het podium werden gevuld door de Escorts van Dirk Deveux (“Nee, helemaal niet te pakken“, vertelde de Limburger) en Arthur Kerckhove. Goed voor de punten in het BK Historic. “Tevreden, maar ik had toch graag hoger geĆ«indigd“, aldus Arthur. Voor alle anderen was er de voldoening van een mooie rally. “Gewoon al blij dat we hier over de finish kunnen rijden“, zei Alain Vermeulen, op pad met een nieuwe motor in zijn BMW E21. Mooi ook voor Bart Ruyssen, vorig jaar nog met een opgave toen hij in het zicht was van het podium, en leuk voor alle anderen, zoals de Brit Boston met de Belgische co Becquart, altijd trouw op post met de kleine eigenzinnige Riley van 1500cc.

(foto’s: W.Bouchez)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/06/WBAW9427-small.jpg” _builder_version=”3.19.9″][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/06/WBAW9441-small.jpg” _builder_version=”3.19.9″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Ypres Historic en Classics: BMW power heerst