Het WTCR maakt zich klaar voor de oude Nurburgring. De Balance of Performance wordt opnieuw aangepast en dat leidt zoals steeds tot veel gemor. De laatste keer in Zandvoort ging er een onmiskenbaar voordeel naar de Lynk machines, die de meeting quasi domineerden. Maar in Duitsland zou het voordeel wel eens naar het Belgische kamp kunnen rollen.
De voornaamste benadeelden van de nieuwe BoP zijn de Hyundai i30 N van BRC, die 60 kg aan gewicht mee tornen. Bij de andere wagens nogal wat verschillen zoals de Giulietta Veloce wagens van het team Romeo Ferraris met 20 kg aan handicap, de Honda Civic Type R van het team Münnich Motorpsort, aan kop van het kampioenschap, met 40 kg aan boord. Idem dito voor de Cupra Leon en de Lynk & Co.
En het goede nieuws dan voor bijvoorbeeld Fréderic Vervisch is dat zijn Comtoyou Audi RS3 LMS bij de lichtere wagens zal horen met slechts 30 kg ballast, evenveel als de Volkswagen Golf van Sebastien Loeb Racing omdat die hun aandrijflijn en ECU wisselden. Bovendien zullen alle wagens met 100% aan vermogen rijden, op uitzondering van de Hyundai en de Lynk & Co, die de turbo dichtgeknepen zien en evolueren aan 97,5%.
De Audi RS3 LMS heeft dus een troefkaart uit te spelen en misschien is het buitenbeentje wel de wildcard Antti Buri, ook op Audi RS3 LMS met 20 kg gewicht. Buri is de leider binnen de ADAC TCR Germany en kent de Nurburgring zeer goed. Hij won vorig seizoen in de 24u van de Nurburgring de klasse…TCR!