Home > Circuit > DTM Zolder: reacties na de finish

DTM Zolder: reacties na de finish

Philipp Eng behaalde zijn eerste zege in het DTM-kampioenschap en was na afloop van de race in de wolken. De top drie doet het verhaal van hun race.

Philipp Eng: “Ik ben het gewend om in endurancewedstrijden stevige stints neer te zetten, maar dit moet echt de langste race uit mijn carrière geweest zijn. Die laatste ronden leken eeuwig te duren, maar uiteindelijk zag ik toch die verlossende finishvlag. Het is een fantastisch gevoel om mijn eerste overwinning in dit kampioenschap te pakken. Ik voel mij echt de gelukkigste mens ter wereld op dit moment. Mijn start was vrij goed, maar de komst van de Safety Car bleek doorslaggevend. Door mijn vroege stop kon ik de leiding nemen. Ik heb goed op mijn banden gelet dit keer, want ik was al een paar keer dicht bij een overwinning, maar telkens liep het wel ergens fout. Nu niet. Ik voel mij echt zo gelukkig.”

Joel Eriksson: “Dit was waarschijnlijk de moeilijkste race uit mijn carrière. Ik wilde absoluut die tweede plaats binnenhalen, maar Müller gaf niet op en bleef mij onder druk zetten. Ik kon mij geen enkel foutje permitteren. Mijn banden waren ook helemaal op. In de laatste ronde leek het toch nog fout te gaan na een verkeerd manoeuvre, maar gelukkig kon ik dat nog net rechtzetten. Een dikke pluim voor onze crew, want zij zorgden ervoor dat we vandaag de beste strategie hadden. Ik ben ook zeer blij voor Philipp die een goede vriend is van mij. Hem bedreigen was niet mogelijk omdat zijn banden het sowieso langer zouden volhouden. Ik focuste daarom volledig op die tweede plaats en na een zenuwslopend slot is het me toch gelukt.”

Nico Müller: “Na onze matige kwalificatie halen we hier toch nog een mooi resultaat. Ik ging nog volop voor die tweede plaats, maar inhalen is erg moeilijk op dit circuit. Ik dacht dat Eriksson nog een flinke terugval zou kennen op het einde, maar dat was niet het geval. Hij verdedigde sterk en wat ik ook probeerde, ik raakte er niet voorbij. Ik put wel moed uit deze wedstrijd voor morgen. Je ziet dat alles opeens kan omslaan in dit kampioenschap. We hadden sowieso gepland om vroeg te stoppen en dit keer draaide dat goed uit door de komst van de Safety Car.”

You may also like
In een notendop: HR-nieuws uit de autosport
In een notendop: GT World en DTM
In een notendop: DTM en IGTC
DTM 2023: 26 wagens, acht meetings