Nadat de Volkswagen ID.R het record in de Pikes Peak klimkoers verpulverde, mikt Romain Dumas op het record voor elektrische wagens op de befaamde Nürburgring Nordschleife.
Om de wagen alle kansen op succes te bieden, wacht de mannen van directeur Sven Smeets en technisch directeur François-Xavier Demaison een flink karwei om het 100% elektrisch aangedreven prototype aan te passen aan de specifieke eisen van de Ring. De wagen beschikt over 500 kW (680 pk) voor een gewicht van 1.100 kg (piloot inbegrepen). De wijzigingen zullen vooral op het vlak van de aerodynamica worden gerealiseerd.
Romain Dumas was een logische keuze. De Fransman was van bij het begin betrokken bij het ID.R ontwikkelingsprogramma, pakte het record in Pikes Peak en kent de Nordschleife als zijn broekzak daar hij reeds viermaal de 24 Uren van de Nürburgring op zijn naam schreef.
Het huidige ‘elektrische’ record staat op naam van Peter Dumbreck met een NIO EP9 met 6’45”90, een gemiddelde van bijna 185 km/u.