Home > Circuit > Dit is de Volkswagen ID.R

Dit is de Volkswagen ID.R

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19.9″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Binnen 250 dagen gaat Volkswagen voor het record op de Nurburgring, de Nordschleife uiteraard. Alleen willen ze dit doen met een pure elektrische wagen! De ID.R, die het record op Pikes Peak al scherper stelde werd daartoe wat bijgeschaafd. Ziehier het resultaat.

De Volkswagen ID. R zal op het 20,8 kilometer lange circuit van de Nordschleife beter moeten doen dan 6’45″90. De cijfers zijn indrukwekkend: een vermogen van 500 kW (680 pk) en een koppel van 650 Nm voor minder dan 1100 kg aan rijklaar gewicht. Vierwielaandrijving en een acceleratie van 2.25 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 270 km/u, geholpen door een recent geïnstalleerde DRS. Het aero-package moest immers helemaal worden herzien aangezien de dunne lucht op Pikes Peak vroeg om een maximale downforce.

Rij zelf met de ID. R op  de Nordschleife (digitaal dan toch…)

Met de data hebben de Volkswagen ingenieurs een physics model gemaakt dat de ID.R zo realistisch mogelijk tot leven brengt op de computer thuis. Alle info daarrond is te vinden op: www.raceroom.com/volkswagen De “echte” ID.R reed vorige week zijn eerste testrondes op Paul Ricard

.

(foto’s: Volkswagen Motorsport)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery gallery_ids=”38957,38958,38959″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.19.9″ auto=”on” auto_speed=”3500″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Video: Volkswagen ID.R nu met DRS functie
Volkswagen ID.R: van Colorado naar de Groene Hel
Volkswagen wil elektrisch record op Nordschleife
Zien we de ID.R in actie?