Home > #Hoofdnieuws > Total Spa 24: Reacties na de wedstrijd

Total Spa 24: Reacties na de wedstrijd

De 70ste editie van de Total 24 Hours of Spa zit er op en na de finish ging Autosportwereld.be op de persconferentie enkele reacties sprokkelen bij de winnaars en de rijders op het podium.

Philip Eng (Walkenhorst BMW #34 – winnaar algemeen):

“Ik ben enorm blij voor BMW dat we een 1-2 hebben kunnen behalen. Deze race is erg uitputtend, zeker gezien het feit dat ik op het eind twee uur en drie kwartier in de auto zat. Voor Walkenhorst is het de eerste keer met een wagen in de Pro-categorie en ik ben erg blij voor het team en de rijders, voornamelijk voor Christian, die in het dagelijks leven ook nog gewoon gaat werken.”

Christian Krognes (Walkenhorst BMW #34 – winnaar algemeen):

“Morgen ga ik inderdaad gewoon opnieuw werken. Toen ik wist wie mijn teamgenoten waren, wist ik dat we een sterk team zouden hebben. Het is een jong en inspirerend team en we hebben getoond dat we wilden winnen. Ik ben superblij voor de jongens en het valt moeilijk te beschrijven wat ik nu voel.”

Tom Blomqvist (Walkenhorst BMW #34 – winnaar algemeen):

“Eerst en vooral is het opmerkelijk wat het team en voornamelijk Christian hier hebben bereikt. We hebben geen enkele fout gemaakt en de wagen was supersnel van bij de start van het weekend. We hadden voornamelijk in de nacht veel snelheid, maar de neutralisaties speelden niet altijd in ons voordeel.”

Nicky Catsburg (Rowe BMW #99 – tweede algemeen):

“In het begin van de race hadden we geen geluk met de neutralisaties, maar gedurende de race ging het beter en ook met de stops wisten we tijd te winnen. We waren misschien niet altijd snel genoeg, maar we hebben een mooi gevecht kunnen leveren en dat is de verdienste van het team.”

Jeffrey Schmidt (Land Motorsport Audi #29 – derde algemeen):

“Het is moeilijk om uit de problemen te blijven, maar ik had vertrouwen in het team waarmee we ook al in Daytona reden. We wisten dat we over de juiste snelheid beschikten en het team heeft getoond hoezeer het zich ook in dit kampioenschap kan laten zien.”

Fred Vervisch (Sainteloc Audi #25 – vierde algemeen, winnaar Intercontinental GT Challenge):

“We hebben op het einde van de race tijd verloren met een misrekening van de benzine. Dat kostte ons het podium en misschien zelfs een tweede plaats. We hadden een sterke line-up, maar deze race is bijzonder hard. We zijn vierde geworden, zonder eigenlijk echt problemen te kennen. Dat is het bewijs van de competitiviteit van deze race.”

David Perel (Rinaldi Ferrari #333 – winnaar Pro-AM)

“Ik wil het team bedanken om mij als winnaar van de AM Cup de kans te geven om hier aan de start te staan in Pro-AM. Samen met mijn teamgenoten wilde ik bewijzen dat het mogelijk was om ook in deze klasse te winnen. Onze strategie was perfect en de auto was fantastisch.”

Romain Monti (Ombra Racing Lamborghini #12 – winnaar Silver Cup) :

“Het is op het einde van de race altijd plezanter om in de auto te zitten dan te moeten toekijken in de pits, want de finish is altijd een nerveuze bedoening. We namen de leiding tijdens de nacht en deden daarna als team een schitterende job. Barwell had een snellere auto en het was lastig om hen achter ons te houden, maar het is ons uiteindelijk gelukt.”

Adrian Amstutz (Barwell Lamborghini #77 – winnaar AM Cup):

“Na mijn zware ongeval van vorig jaar heb ik getwijfeld of ik wilde terugkeren. Het is dankzij het uitstekende werk van de baanposten dat ik hier aan de start kon staan en daar ben ik erg dankbaar voor. In de auto had ik niet echt moeilijke momenten. We hadden een mooie voorsprong en dat zorgde ervoor dat de finish voor ons redelijk rustig verliep. Barwell heeft het fantastisch gedaan en daarvoor willen we het team bedanken.”

Foto’s © Jens Mommens/Vincent Huybrechts

You may also like
FIA WEC Sebring: een vooruitblik op Hypercar – deel 1 met Toyota, Peugeot en Glickenhaus
Nieuwe wandeling langs Circuit de Spa-Francorchamps
In een notendop: GT
IGTC Bathurst: 28 wagens voor start van seizoen