Home > #Hoofdnieuws > Stand van zaken in betrouwbare LMP2

Stand van zaken in betrouwbare LMP2

De LMP2-categorie in de 24 Heures du Mans bewijst opnieuw de betrouwbaarheid van deze klasse, waar professionele- en amateurpiloten elkaar afwisselen achter het stuur van een Oreca, Ligier of Dallara. Oreca voert met nog ruim vijf uur te gaan het klassement aan.

De #26 Oreca van G-Drive Racing met Roman Rusinov, Jean-Eric Vergne en Andrea Pizzitola aan de knoppen domineert eigenlijk al heel de wedstrijd. Het verschil met de Panis Barthez Competition Ligier #23 van Will Stevens, Julien Canal en Timothé Buret bedraagt een ronde, terwijl de Signatech Alpine (Oreca) #36 van Nicolas Lapierre, Andre Negrão en Pierre Thiriet voorlopig op podiumkoers ligt.

Ex-F1-rijder Paul di Resta had met de United Autosports Ligier #22 een voorsprong van amper een handvol seconden op de IDEC Sport Oreca #48 van Paul-Loup Chatin, maar ging iets na tien uur in de Porsche Curves zwaar van de baan en moest opgeven.

Oreca en Ligier rijden in LMP2 vooraan, terwijl Racing Team Nederland (Frits Van Eerd, Jan Lammers en Giedo van der Garde) met de #26 de best geklasseerde Dallara levert op een – rekening houdende met de crash van di Resta – tiende plek in de klasse.

Van de twintig deelnemers in LMP2 zijn er nog vijftien wagens die elkaar, weliswaar met soms enkele ronden verschil, volgen in de top-20 van het algemene klassement. Enkel de #40 G-Drive Oreca van Jose Gutierrez en de #34 Jackie Chan DC Racing van Côme Ledogar behoren tot de officiële opgevers.

Foto © ACO

You may also like
FIA WEC: WRT kent alle namen
Le Mans 24: ook mooi programma naast het circuit
Le Mans: de raceweek van de 24 uur van Le Mans
Fotogalerij: laatste uren, finish en podium