Beide Toyota lossen elkaar werkelijk voor geen meter, ook niet na zeven uur wedstrijd en bij het begin van de nacht in de 24 Uur van Le Mans. De voorsprong van de #7 van Kamui Kobayashi op de #8 van Kazuki Nakajima bedraagt een seconde.
De DragonSpeed BR1 #10 van de Nederlander Renger van der Zande, die eerder bij de start geraakt werd door de Rebellion van André Lotterer, heeft erg veel tijd verloren in de pits. Even daarvoor ging van der Zande hard door het gravel in de eerste chicane.
Dat zorgt ervoor dat enkel de SMP BR1 #17 van Matevos Isaakyan en beide Rebellion het Toyota-duo nog zouden kunnen bedreigen. De achterstand van de wagen van SMP bedraagt goed twee ronden, maar het verschil met de Rebellion #3 van Neel Jani is slechts een handvol seconden.
G-Drive blijft met de #26 Oreca van Jean-Eric Vergne het LMP2-klassement aanvoeren. Porsche palmt de volledige top drie in de GTE Pro-categorie in, met de #92 van onze landgenoot Laurens Vanthoor nog steeds als koploper, gevolgd door de #93 van Patrick Pilet en de #91 van Gianmaria Bruni. Maxime Martin is met de #97 Aston Martin opgeklommen naar de twaalfde plaats.
In GTE Am verloren we voor de klok van tien uur de Aston Martin met het startnummer 98, die van Paul Dalla Lana, Pedro Lamy en Mathias Lauda. Dalla Lana lag zevende maar dook net voor een pilotenwissel de bandenstapels in. Koploper is de Proton Porsche #77 van Christian Ried, Matt Campbell en Julien Andlauer.
Foto © Evers Media/Eyckmans