Home > #Hoofdnieuws > Andy Priaulx: “Nooit nog naar DTM”

Andy Priaulx: “Nooit nog naar DTM”

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Andy Priaulx is één van de rotsen in het Ford-team in FIA WEC GTE Pro en de Britse meervoudige wereldkampioen toerisme neemt geen blad voor de mond als we met hem aan tafel aanschuiven.

“Ik ben blij met werk dat we deze winter verricht hebben bij Ford, want zonder updates zijn we toch 2 à 3 seconden sneller dan afgelopen jaar, hier in Spa. Wij hebben hard gewerkt, met name op vlak van de banden, maar ook op diverse andere vlakken. Wij spelen het spel open, net als Porsche lijkt me. Aston en BMW hebben een nieuwe wagen, dus dat is afwachten. Wat Ferrari betreft, dat is wat koffiedik kijken. Ze staan er in ieder geval op het juiste moment, dat weten we en dat zal dit jaar niet anders zijn.”

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/05/ford2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Over GTE is de Brit zeer duidelijk, de competitie is enorm en verdient meer aandacht.

“In Le Mans starten er 17 wagens in de GTE Pro, met alleen fabrieksrijders, niemand die een cent meebrengt. De competitie is enorm, ik denk dat ik mag zeggen dat het de meest hoogstaande GT-competitie in de wereld is. Maar deze klasse moet meer aandacht krijgen, misschien moet de regelgevers nadenken over een soort nieuwe GT1, met hypercars, die voor de algemene zege strijden. Ik wil met die wagens wel voor de zege rijden in Le Mans.”

Priaulx reed in het verleden heel lang bij RBM, het Mechelse team van Bart Mampaey en heeft nog steeds contact met hem…

“Absoluut, gisteren was hij hier en we hebben regelmatig contact. Ik heb van Bart enorm veel geleerd, bijvoorbeeld hoe belangrijk het is om in een sterke menselijke omgeving te werken. Zonder dat kan je geen successen behalen.”

Zou je opnieuw naar RBM en DTM gaan?

“Neen, voor geen geld van de wereld. DTM is een inhumane omgeving, ik vind hier alles wat ik vind in FIA WEC en hier zijn we gewoon om te racen, DTM is bijzonder politiek…”

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/05/ford3.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
FIA WEC: WRT kent alle namen
WRC Zweden: zeven Belgen en weer een vloot WRC2-deelnemers
WRC 2023: wat u moet weten voor de start van het seizoen
Rally: Munster verdwijnt uit uitslag Jänner Rally