Waar Benjamin Lessennes (Boutsen Ginion Honda Civic Type R TCR) een topweekend kende met een vijfde plaats als beste resultaat in Hongarije voor de tweede manche van WTCR, viel het tegen voor Denis Dupont. Hij geraakte niet verder dan de 21ste plaats met zijn Comtoyou Audi RS3 LMS. De Balance of Performance van de Audi paste namelijk niet goed bij de bochtige omloop… Ook Frédéric Vervisch ondervond daar last van, hij bereikte met zijn Comtoyou Audi als beste resultaat de twintigste stek.
“Jammer genoeg kreeg ik af te rekenen met nogal wat technische problemen, waardoor ik niet alles uit mijn bolide kon puren“, aldus Denis Dupont. “Bovendien waren onze Audi’s het hele weekend lang in het nadeel, door een minder gunstige Balance of Performance. Ik heb een paar verschillende manieren geprobeerd om de boordstenen aan te snijden: via een vloeiende stijl, of net heel brutaal. Het resultaat was hetzelfde: de chrono volgde niet. We misten duidelijk snelheid. Omdat ik op de startgrid naar de achterste regionen werd verwezen en inhalen op deze omloop zo goed als onmogelijk is, kon ik niet beter doen dan een 21ste plaats. Ik wacht dus op betere tijden.”
A week-end to forget but a team to thank #ComonDuDe #Comtoyouracing pic.twitter.com/5ZjF8zzkNt
— Denis Dupont (@DupontDenis) 29 april 2018
“Ik begrijp de ontgoocheling van Denis, die zijn talent wil laten zien, maar men moet ook wat kunnen relativeren”, analyseert Marc Duez, coach van het RACB National Team. “We weten dat de BoP voor de derde meeting zal worden herbekeken. De eerste twee weekends werden afgewerkt op heel bochtige omloopen. De volgende meeting vindt half mei plaats op de Nürburgring. Ik ben ervan overtuigd dat de Audi RS 3 LMS er beter voor de dag zal komen en dat Denis voorin zal kunnen meedraaien.”
(quotes: persbericht)