Ward Sluys staat voor een stevig seizoen in de autosport in binnen- en buitenland. Dit weekend stond al het tweede raceweekend van het seizoen op het menu, met naast de eerste races van de Supercar Challenge met Stenroc Racing en met JR Motorsport in de BMW M4 Silhouette ook de Spa 400, de opener van de Hundred Series, tevens in een BMW van hetzelfde team. Ward Sluys zorgde meteen voor een eerste zege, op zondag, na een zesde plaats op zaterdag. In de uithoudingsrace, de Spa 400, reed Sluys naar een tweede plaats.
Ward Sluys en Bas Schouten gingen in Spa meteen verder op het elan van vorig seizoen, waarin ze kampioen in de Supercar Challenge werden. Ze startten de eerste race van de Supercar Challenge Benelux vanaf de polepositie met hun BMW M4 Silhouette. Het duo zette overigens een scherpe chrono van 2’26.862 neer. Echter die polepositie kon het duo niet in een eerste zege omzetten. Wat gebeurde er dan wel met de polesitters, Ward Sluys en Bas Schouten? In de formatieronde kreeg hun BMW M4 Silhoutte met een lekke band af te rekenen. De wagen moest meteen binnen en vertrok van uit de pitlane. Het duo begon vervolgens aan een heuse inhaalrace en eindige uiteindelijk toch nog op als zesde in de Supercar Challenge, voldoende voor de broodnodige punten.
Zondag meteen de zege
Op zondag gingen Ward Sluys en Bas Schouten met de BMW M4 Silhouette meteen voor de zege. Hun prestatie was dus meteen goed voor hun eerste overwinning in de Supercar Challenge van dit seizoen.
Ward Sluys: “We hebben echt moeten vechten voor deze zege. Het was niet meteen een cadeau en de kleinste hapering zou betekend hebben dat we niet hadden gewonnen. We gaven allebei het beste van onszelf en het team was top, net als de wagen. Ik ben uiteraard erg blij, want zo’n eerste zege is erg belangrijk voor de spirit van het team, de rijders en alle partners die bij zo’n project betrokken zijn. Ik denk dat we dus goed aan het seizoen begonnen zijn en ik kijk erg naar het vervolg van het seizoen uit.”
Uithoudingsrace als voorbereiding
Op het einde van het weekend stond ook nog de Spa 400 op het menu, een wedstrijd niet over 400 kilometer, maar wel een van 400 minuten.
Ward Sluys: “Die lange wedstrijd op Spa is de ideale voorbereiding op de races van Creventic later in het seizoen. We rijden diverse races van twaalf uur en dan is zo’n wedstrijd van meer dan zes uur op het circuit van Francorchamps dus perfect. We werden nog tweede, ondanks een paar vreemde kronkels in het reglement, waaronder tankbeurten van acht minuten…”