Home > #Hoofdnieuws > Stemmen uit de paddock na Belcar in Zolder 2

Stemmen uit de paddock na Belcar in Zolder 2

Het nieuwe seizoen is nu ook echt van start gegaan en een nieuw seizoen dat betekent ook nieuwe gezichten en nieuwe wagens. Zo veranderde Steve Vanbellingen het weer deze winter van schouder en zagen we met SBM Racing Team een nieuwe naam in de paddock.

Steve Vanbellingen (Comparex Racing by EMG Porsche 911): “De overstap is uiteraard niet makkelijk, een BMW en een Porsche 911 zijn twee verschillende wagens, volledig verschillend dan nog van de Mitsubishi waar ik rally mee rijd. Maar wat een wagen! Echt, ik kende de Porsche uiteraard al van onder meer mijn zege in de nationale klasse in de 24 Uur van Spa, enkele jaren geleden en van nog een eerdere deelname in de Ardennen. En ik reed er ook al mee in Palanga. Ondertussen is het echter niet meer het type 997, maar wel de 991 en die is gewoonweg nog beter. Het weekend hebben we gebruikt om progressie te boeken en te kijken hoe de Porsche met het Pirelli rubber functioneert. We gaan nog wel wat tijd nodig hebben om alles 100% op punt te stellen, maar ik ben globaal tevreden over het weekend. Ik had gezegd dat een top 5 ons doel was en voilà, we zijn vijfde geëindigd. Ik denk dat we globaal gezien dan ook tevreden mogen zijn met het resultaat van het team en dat we op deze weg moeten verder werken. De Porsche 911 heeft erg veel potentieel en ik kijk in het bijzonder erg naar de 24 Uur van Zolder uit.

Wim Spinoy (SBM Racing Team Mercedes-AMG ): “We hebben meteen voor het nationale kampioenschap gekozen en dat is een enorme uitdaging. Vandaar dat we ook een beroep doen op een zeer snelle en ervaren rijder om ons te ondersteunen, in de persoon van Ward Sluys. De optie voor de Mercedes-AMG GT4 was logisch, want Glenn De Truyer, één van de pijlers van ons project, is een concessiehouder in Sint-Pieters Leeuw van Mercedes en AMG. De inzet van de wagen gebeurt door SRT, een bijzonder bekend en gedreven team, dat op zijn palmares onder meer een zege in het WK GT telt. Patrick Selleslagh en zijn team zorgen er voor dat wij in optimale omstandigheden aan de start verschijnen. Het is dus duidelijk dat wij absoluut een team willen bouwen dat niet over één nacht ijs gaat, maar een team dat de komende jaren een rol kan spelen in de autosport in ons land, zowel sportief als commercieel.

 

You may also like
IMSA Sebring 12: Porsche krijgt grotere luchtinlaat
Internationale testdag Circuit Zolder: door de lens van Benny Houbrigts
Porsche Sprint Challenge Southern Europe: Benjamin Paque vicekampioen
24H Series Mugello: bijna 50 inschrijvingen