[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
De European VW Fun Cup houdt het komende paasweekend zijn openingsmanche in het kader van het Franco Fun Festival Dankzij de samenwerking met Fun Cup France komen er zo’n 83 bolides aan de start van de 8 uursrace, die een beetje een repetitie wordt voor de 25 Hours VW Fun Cup, die plaatsvindt van 5 tot 8 juli. De favorieten aanhalen wordt moeilijk, vooral omdat er binnen de rangen van heel wat teams nogal wat wijzigingen werden doorgevoerd.
Het Allure Team met de #277 komt dit weekend de 25 Hours voorbereiden met Guillaume Mondron, Cédric Bollen, Sébastien Kluyskens, en een andere ex-winnaar als vierde man: Gilles Debrus.
Met Edouard Mondron, Stéphane Lémeret, Guillaume Mondron en Cédric Bollen beschikt DRM Motorsport over sterke troeven om de #2 in de voorhoede te laten meevechten.
Nog een kaper op de kust is de #44 Jac Motors 1, met Laurent Jaspers, Stéphane Henry de Frahan en Mathieu Detry.
De #280 Socardenne by Milo is in handen van drie jonge snelle mannen: Kevin Balthazar, Lorenzo Donniacuo en Kevin Caprasse en dan is er nog de #888 AC Motorsport, laureaat in de Franse Fun Cup, met Stéphane Perrin, Martin Leburton, Simon Tourneur en Alexandre Renneteau.
Aan outsiders en nieuwkomers is er trouwens ook geen gebrek. Zo zien we in actie Acome Racing #278 (Manu Nava, Stéphane Charlier, David Doutrepont en Marc Van Cutsem), Comtoyou Racing (Dominique Bustin, Maxime Lieutenant, Jordan Latragna en Gilles Verleyen), het Italiaanse 8Ks Warner EXP (Claudio Cappelli, Federico Sordini en Brit Sean McInerney), de #417 SP Racing by Jac Motors (Sébastien Incardona en Pascal Raes), de #17 Pharmarome (van de familie Smits met vader Jean-Jacques en zoon Gilles), de #260 McDonald’s Racing (met Benoit Visnovsky, François Bouillon en Benjamin Beugoms), de #269 Jac Motors (Johan Huygens, Pieter Verlinde en Kris Cools) en de #274 Flying Chicken by Allure Team (Simon Tourneur, Julien Colette, Frédéric Taminiaux en Guillaume Swaelens).
Tegenover de vaste waarden noteren we nog enkele nieuwkomers. Te beginnen bij PYRAT by Milo (Pierre-Yves Rosoux, Arnaud Tsamère en nieuwkomers Pierre-André Guillaume en Steve Dams), Michael Mazuin Sport #422 (Damien Dupont, vader Michaël Mazuin en dochter Camille), Mega Fun Team by DDK Racing (Pierre-Yves Corthals, Claude Pirson en Stéphane Boulanger)…
Het zal voor iedereen duidelijk zijn dat het aanbod mooi oogt. En bovendien zorgen de Fransen tijdens het genaamde Franco Fun Festival voor extra aanvulling, maar betwisten ze wel hun eigen competitie. Ze strijden enkel om de eer met de Belgische en andere concurrenten. Zo zijn er heel wat Britse ploegen die de oversteek maken van het Kanaal om mee te komen spelen in de 8 uursrace.
De Evo2 (met TDI-motor) zorgt ten slotte voor een race in de race tussen SGRT.be (#331, met Simon Lurkin, Eric Delnest, Kim De Cooman en Ludo Solheid) en nieuwkomers in de #271 EJ Automotive (Gregory Eyckmans, Toon Bosmans, Nygel Verhaeren, Steve Claeys, Bjorn Marit en Kristoff Cox).
Op het programma staat een lange kwalificatie (2u20) op zaterdag om 15.40u, en dat zou ons al een beter idee kunnen geven van de hiërarchie in het peloton. Op zondag volgt dan de start om 9.30u van de eerste confrontatie in de European VW Fun Cup met een race over acht uur!
(persbericht)
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/03/vw-fun-2.jpg” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Tweezitters:
Monster Trendy is favoriet
Ook bij de Tweezitters belooft het een spannende strijd te worden. Na het behalen van de titel in 2017 zijn de mannen van Carpass LRE by DRT vastbesloten om de kroon te verdedigen. Ze rekenen hiervoor (opnieuw) op de diensten van Stéphane Lémeret, Philippe Reynens, Miguel Coppieters, Gautier Engisch en Philippe Wintgens. Onder de vlag van Monster by Milo zullen we achter het stuur van de #342 vaak andere rijders aantreffen en dat heeft alles te maken met de beschikbaarheid van Francis Plunus en Eric Jardon. Zo gaan in Francorchamps Christophe Nivarlet, Kevin Balthazar, Lorenzo Donniacuo en Kevin Caprasse aan de slag.
Na het behalen van een podiumplaats in 2017 gaan Alain Dupont, Philippe Fisette en Michel Koning opnieuw samen rijden in de #360 CBRS by AC Motorsport. Nog een verhaal van een racende familie is er bij de Liedekerke (Baudouin, Florent en Sylvain) die in de #323 van TML Racing Team rekenen op de hulp van Charles-Bernard Héger. Een gelijkaardig verhaal bij Hankook Racing van vader Yves Debersaques en zoon Maxime, met Charly De Munter als derde man. En dan moeten we nog melding maken van Lisalux Racing (Alexandre Camp, Maxime Lacrosse en Johan Nicolay) in de #322 en Stéphane Loesel, Lucien Bourdeaux en Damien Molinari in de #330.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]