Home > Circuit > VW Fun Cup trekt aan

VW Fun Cup trekt aan

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/01/2018_1.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Niet alleen de sprintformules lijken aan trek te hebben in ons land, ook de uithouding doet het goed.Onder meer de belgische VW Fun Cup kan de afgelopen seizoenen op meer en meer interesse rekenen. Elf weken scheiden ons nog van het startschot van de European VW Fun Cup 2018, op 31 maart en 1 april, in het kader van het Franco Fun Festival op het circuit van Spa-Francorchamps en zullen minstens dertig wagens het volledige seizoen zullen afwerken.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

“Dit huidige succes, met de inschrijvingen voor het volledige seizoen – algemeen en bij de Biplaces – die het gezelschap krijgen van wagens die zich ‘wedstrijd per wedstrijd’ zullen aanmelden, garandeert ons een peloton van geregeld meer dan veertig wagens!” vertelt Series Manager Vanessa Bouchat . “We hebben ook de komst van nieuwe Nederlandstalige teams genoteerd, maar ook een heropleving van de Evo 2-categorie, voor de 1900 cc dieselmotor van 160 pk. Een spannende race in de race!”

De afgelopen weken hebben meerdere teams hun ambities duidelijk gemaakt. De titelstrijd wordt er een om duimen en vingers van af te likken, onder meer door de overstap van Kevin Caprasse naar de #280 Milo Racing, samen met Christophe Nivarlet, Fred Caprasse en Kevin Balthazar, terwijl Jac Motors by MTE niemand minder dan Mathieu Detry in hun armen heeft gesloten om de #44 van Michaël Leenders en Laurent Jaspers te versterken. Regerend kampioen Guillaume Mondron verhuist bovendien naar DRM Motorsport, waar hij op de #2 een team zal vormen met zijn broer Edouard en de Franse Belg Amaury Richard. En we vergeten uiteraard SP Racing niet, dat met Pascal Raes en Sébastien Incardona op het podium zal mikken na de vierde plek uit 2017. Lang wachten op meer nieuws hoeft niet, want elke week zullen minstens twee teams hun plannen voor dit jaar uit de doeken doen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/01/2018_2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
FIA WEC: Pescarolo in 2024 met Peugeot 9X8?
IGTC – Indianapolis: Sainteloc domineert in de slotfase en wint
Michelin en Symbio: de weg naar de toekomst van de autosport wordt nu gebaand met MissionH24
De eindejaarsvragen: Marnik Battryn