Home > #Hoofdnieuws > Hoe was 2017 voor… Jimmy Adriaenssens?

Hoe was 2017 voor… Jimmy Adriaenssens?

Wat vind je van je seizoen 2017?

“In het kader van de Supercar Challenge heb ik bij het Spork Racing Team drie wedstrijden gereden. Ik was aanwezig in Zandvoort, de seizoensopener, op Spa-Francorchamps met Kris Van Kelst en uiteindelijk nogmaals op de Nürburgring. Dus dat was geen volledig programma, meteen ook dus geen optie om voor een titel te gaan.”

Wat was je mooiste prestatie?

“Het absolute hoogtepunt van 2017 was de regenwedstrijd, de eerste race, van de Supercar op de Nürburgring. Daar sloeg ik erin om in zeer moeilijke weersomstandigheden met een mooie voorsprong te winnen. Het was al enige tijd geleden dat ik een nog overwinning wist te behalen, dus waren we enorm blij met de vruchten van ons harde werk. In de regen hebben wij altijd een goede setup van de wagen en we hebben de indruk de concurrentie steeds een stapje voor te zijn. Het weekend in Duitsland begon prachtig toen ik het eerste kwartier van de kwalificaties op pole stond… van het hele veld. Naarmate de kwalificatie vorderde en de heftige regen afnam, kwamen de Porsche GT3 en Silhouette dan wel voorbij, maar het was echt geweldig om een tijd echt de algemene pole te hebben.”

En 2018?

“Momenteel zijn we nog aan het puzzelen, opties genoeg, maar nu nog concretiseren. Enerzijds willen we focussen op een volledig kampioenschap en dan denken we aan de Supercar Challenge. Alleen lijkt het ons aangewezen om na ons negende autosportjaar met een Seat Leon Supercopa Mk2 een andere wagen te zoeken. Een mogelijke optie is de Cup racer, maar als we er ten volle van overtuigd waren, hadden we die stap reeds vroeger gezet. Het is zeker een prachtige bolide, maar op zich is die wagen slechts matig sneller dan de Mk2, terwijl de prijs een serieus stuk hoger ligt. Daarnaast ben ik afgelopen week afgezakt naar het Franse Fontenay-Le-Comte circuit om de bolides van de Europese Nascar aan de tand te voelen. Deze wagens bieden alles waar ik van hou: H-versnellingsbak, Heel-Toe braking om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren bij het remmen… Het is een wagen die er om smeekt om vloeiend bestuurd te worden, omdat hij zo zwaar is dat je hem niet meteen krijgt waar je hem wilt! En dan is er die rauwe kracht die telkens je de apex voorbij bent een glimlach op je gezicht tovert. Dus ja, ik ben gewonnen voor het concept, alleen is het extra puzzelen om het programma te concretiseren. De verre buitenlandse verplaatsingen zijn een moeilijkheid en ik wil een tweede rijder vinden. Je hoort het, we zijn er nog niet uit!”